Lääkäri Emilia Vuorisalmi vinkkasi radio Loopin haastattelussa keinoja, joiden avulla ihminen voi lisätä omaa viehätysvoimaansa.

1. Nuku riittävästi

Lepo on tärkeää. Riittävä, laadukas uni laskee kehon stressitasoa. Jotta sukupuolihormonit pääsisivät toimimaan normaalisti, on tärkeää, että stressihormonitasot pysyvät alhaalla.

2. Harrasta riittävästi liikuntaa

Etenkin miesten kohdalla liikunta on tärkeää. Liikunta lisää sukupuolihormoni testosteronin tuotantoa. Naiset aistivat testosteronin jo kaukaa. Kunnostaan huolta pitäminen tehostaa myös visuaalisia signaaleja. Keskimääräisesti naiset viehättyvät juuri urheilullisista henkilöistä, joilla on leveät hartiat.

3. Syö D-vitamiinia ja rasvahappoja

Kannattaa syödä mahdollisimman puhdasta ja hyvää ravintoa. Riittävä D-vitamiinin ja Omega 3 -rasvahappojen määrä tukevat hormonien synteesiä ja estää tulehdustilojen syntymistä kehossa. Tulehdustilat nimittäin kohottavat stressihormonien määrää elimistössä.

Lue myös:

Valitse vaateväri treffeille oikein!

Onko viehättävä ulkonäkö paras keino menestyä työelämässä?

Evoluutiobiologi vahvistaa: naisen viehätysvoima vähenee jo 22 vuoden jälkeen