Unohdetaan kliseet! Tässä tulevat tosielämän toimivat Tinder-säännöt. Deittipalvelun konkarien luotto-ohjeilla on todistetusti syntynyt suhteita.

1. Ei Marilyn Monroe -kliseille!

Jätä Marilyn Monroen antamaksi väitetty elämänohje "If you can't handle me at my worst, then you don't deserve me at my best" (vapaasti suomennettuna: Jos et tule toimeen kanssani huonoina päivinä, et ansaitse minua parhainakaan) muille – eli niille, joilla ei natsaa. Liikakäytössä kulunut mietelause nimittäin karkottaa tehokkaasti potentiaaliset treffikumppanit.

2. "Rakastan matkustamista"

Ihan kiva, mutta mitä se kertoo sinusta? Eikö jokainen rakasta matkustamista? Kerro jotain omaperäisempää.

3. Kolme kuvaa

Täydellisen kuvavalikoiman resepti: yksi kokovartalokuva, yksi kuva harrastuksista ja yksi kuva sosiaalisesta tilanteesta. Toisaalta yksi hyvä kuva on parempi kuin viisi huonoa.

Lisäksi tärkeä kertaus Tinder-kuvista:

Yleisen linjauksen mukaan kännikuvia ei pidä postata. Ja pyh! Niilläkin natsaa, kunhan kuvissa ei toikkaroi aivan umpihumalassa.

– Harkitse vielä, haluatko julkaista ainoastaan sellaisia kuvia, joissa näkyy lemmikkisi tai lapsesi.

– Vaikka sosiaalisessa tilanteessa otettu kuva onkin kiva, valitse joku sellainen, josta on helppo tunnistaa, kuka olet. Ei siis pelkkiä ryhmäkuvia. Miksi edes haluaisit hakea seuraa kuvalla, jossa poseeraat kuuman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa?

– Hymyile.

4. Kirjoita (edes jotain) itsestäsi

Älä jätä profiilin info-osuutta tyhjäksi, ellet halua vaikuttaa ylimieliseltä. Toisaalta liika runoilukaan ei kannata, Tinderissä tavannut pariskunta, Natalia ja Juhani, vinkkaa Me Naisille. Heidän ohjeensa voit lukea täältä: Tinderissä tavannut pari: Näin käytät Tinderiä oikein

5. Liian pyntätty = liikaa vaivaa

Tämä on valitettava totuus: Naisella tympeä ilme, avonainen kaula-aukko ja pakkelikerros kasvoilla ja miehellä paidattomuus, feikkirusketus ja mielettömät lihakset tarkoittavat liikaa vaivannäköä. Luonnollisuudelle peukkua!

6. Ole kaunis

Lopuksi kuvien arvosteluun perustuvan Tinderin raadollisin sääntö: ole komea tai kaunis, älä ruma. Onneksi kauneus on kuitenkin katsojan silmässä. Sinun mielestäsi kaunis on jonkun toisen mielestä ruma – ja toisinpäin.

Säännöt on koottu suomalaisilta aktiivisilta Tinder-deittailijoilta, miehiltä ja naisilta.

Lue myös:

Mikä suosituimmista deittisovelluksista sopii sinulle?

Deittipalvelu Tinder koukuttaa jo varattujakin 

Uudesta anti-Tinder palvelusta tulossa hitti

Oliko tavoitteissasi kivuliaaseen eroon kiinnijääminen? Tästä muistilistasta on hyvä lähteä liikkeelle.

1. Pidä yhteyttä.

Lähde liikkeelle vaivaannuttavan tiiviistä yhteydenpidosta. Käytä kaikkia mahdollisia viestimiä rajoittamatta kommunikointia pelkkiin pitkiin puheluihin. Myös hänen työsähköpostinsa ja Instgraminsa ovat kelpo osoitteita muistutuksille olemassaolostasi.

2. Kiellä kaikki.

Sulkeudu täysin ja anna negatiivisten tunteidesi patoutua. Purkautumisvaiheesta tulee paljon jännempää.

3. Ehdota yhteenpalaamista…

…joka toinen päivä. Muuta mieltäsi niin usein kuin mahdollista ja jätä viimeisistä käänteistä hänen vastaajaansa vuoroin syyllistäviä, vuoroin rakastavia ääniviestejä.

4. Puhu ex-kumppanistasi pahaa.

Kerro vahvasti väritetty ja eksääsi demonisoiva versio tapahtumista kaikille, jotka suostuvat kuuntelemaan. Sujauta joukkoon henkilökohtaisia salaisuuksia, joita olette jakaneen keskenänne onnellisina aikoina.

5. Avaudu hänen lähipiirilleen.

Hänen kavereihinsa törmätessäsi anna palaa. Onhan heidän hyvä tietää näkökulmasi asiaan.

6. Vakoile.

Tarkista päivittäin hänen kuulumisensa somesta. Pidä samalla silmällä hänen perheensä, futiskavereidensa ja lukioaikaisen ihastuksen puuhia.

7. Sulje ystäväsi ulos elämästäsi.

Pysyttele kaukana ymmärtäväisistä kuuntelijoista. Heillä on tapana nopeuttaa erosta selviämistä huolestuttavan paljon.

8. Tee itsellesi soittolista yhteisistä biiseistänne.

Kuuntele sitä aina hereillä ollessasi.

9. Lukittaudu kotiisi.

Älä lähde ulos. Ihmisten tapaaminen saattaa viedä ajatuksesi pois olennaisesta ja pahimmillaan piristää.

10. Laiminlyö itseäsi.

Jätä syöminen ja nukkuminen vähemmälle. Kärsiminen asiaan.

 

Hiljennä valittaja, aivojesi tähden!

Valittaminen on tärkeä osa ihmisyyttä.

”Mieli on mestari luomaan toiveita, standardeja ja olettamuksia kaikesta siitä, mitä emme voi hallita”, kertoo psykologi Shawn T. Smith Psychology Today -lehdessä.

Se, etteivät toiveet toteudu, saa meidät kitisemään, olivat odotukset realistisia tai eivät.

Mutta tiesitkö, että märinän kuunteleminen ei ainoastaan raasta hermojasi, vaan on myös haitaksi aivoillesi?

Purnaus stressaa aivoja

Ongelma piilee mäkätyksen luomassa stressireaktiossa, kertoo Psychology Spot.

B-rapun naapurin moikkaamattomuudesta vaahtoava anoppisi saa aivoissasi aikaan hälytystilan, kun hypotalamus-aivolisäke-lisämunuaiskuori-akseli (tuttavallisemmin HPA-akseli) aktivoituu uhalta suojautuakseen. HPA-akseli vapauttaa herätessään stressihormoni kortisolia. Sen tarkoitus on suojella.

Ikävä kyllä stressitilanteen jatkuessa pitkään (eli jos anoppi jatkaa ja jatkaa valitusta) kortisolin määrä nousee turhan korkeaksi. Reaktio taas tappaa hermosolujasi.

Tee palvelus aivoillesi. Hiljennä inisijä ihmisystävällisemmäksi.

Usein voivottelijan kanssa keskustellessa joutuu huomaamaan, että optimistiset vinkit tyrmätään ilman harkintaa. Valittaja ei halua apua. Hän tarvitsee lähelleen korvaparin, johon kipata viimeisimmät synkistelyn aiheet.

Aivot eivät kuormituksesta pidä. Ne hämmentyvät entisestään, kun hyökkäys ei ota laantuakseen.

Siksi kannattaa tehdä palvelus aivoilleen ja hiljentää inisijä ihmisystävällisemmäksi. Se onnistuu esimerkiksi näin:

Ehdota valittajalle kisaa siitä, kumpi pystyy listaamaan nopeammin sata asiaa, josta on kiitollinen tällä viikolla. Valittajan vaihtoehdot rajoittuvat haasteen hyväksymiseen tai totaaliseen jäätymiseen. Sinä ja aivokemiasi selviätte joka tapauksessa voittajina.