Pinaatti, rasvaiset kalat ja vesimeloni voivat helpottaa päänsärkyä.

Monet ruoka-aineet saattavat aiheuttaa päänsärkyä. Migreeniyhdistys listaa mahdollisiksi migreenin laukaisijoiksi esimerkiksi emmental-juuston (sisältää paljon histamiinia, tyramiinia ja fenyylietyyliamiinia) punaviinin (histamiinia) ja monet kiinlaiset ruuat (glutamaattia).

Entäpä toisinpäin? Huffington Post tutki ja listasi ruoka-aineita, jotka saattavat auttaa päänsärkyyn. Kärkikolmikkoon selvisivät:

1. Pinaatti

Pinaatti sisältää paljon riboflaviinia eli B2-vitamiinia, jonka uskotaan estävän migreeniä.

2. Rasvaiset kalat

Rasvaisissa kaloissa on paljon omega-3-rasvahappoja, jotka vähentävät kehon tulehdusreaktioita ja jotka sitä kautta voivat vähentää kroonisen päänsäryn aiheuttamaa kipua.

3. Vesimeloni

No, okei, melkein samaan lopputulokseen pääsisit juomalla lasin vettä: moni päänsärky johtuu kehon kuivumisesta. Mutta, Huffington Post vakuuttaa, että vesimeloni hakkaa veden, koska se sisältää myös magnesiumia ja potassiumia. Nestehukasta kärsivä keho tarvitsee niitä.

Täsmähoitovinkkejä päänsärkyyn: Päänsärky pois