Istumisen vaaroja on kauhisteltu jo pitkään, mutta vahinkojen minimoimisen ei ole pakko olla tylsää.

1. Töihin lenkkareissa

Korkkareissa ei tee mieli seistä työpisteellä tai kivuta portaita, mutta mukavissa vaatteissa taukojumppakaan ei tunnu typerältä. Parhaat seisomakengät ovat matalat ja pehmeäpohjaiset.

2. Jumppamatto konttorille

Mikä ihana tekosyy oikaista pitkäkseen iltapäiväkooman iskiessä. Makailu lepuuttaa paitsi aivoja myös selkärankaa välilevyineen.

3. Karaokea vapaa-ajalla

Karaoken ja avanto-uinnin kaltaisista stressispurteista toipuminen rauhoittaa kehoa ja mieltä. Hyvä stressi auttaa sietämään huonoa stressiä ja jännitystä.

Lähde: Arto Pesola: Luomuliikunnan työkirja – istu vähemmän ja ole aktiivinen arjessa (Fitra)

Lue lisää:

Onko selkäsi kipeä istumatyöstä? 10 vinkkiä, joilla parannat asentoasi

Seisotko töissä? Huomioi tämä

Ryhdillä yllättäviä vaikutuksia – tämän takia selkä kannattaa suoristaa aina ennen treffejä