Liian aikainen stressiherääminen on inhottavaa, mutta ota ihan rauhallisesti.

Huomenta! Heräsitkö liian aikaisin, ja kello on jotain kolme? Stressipirkko tietää, miten ahdistavalta se tuntuu. Älä suotta ala käännellä tyynyä ympäri, ei se toinenkaan puoli ole kauaa viileä. Tässä paremmat toimintaohjeet:

1. Hahmota, että ei haittaa, vaikket nukkuisi enää tänä yönä. Jaksat kyllä yhden päivän. Aivosi sitä paitsi saivat jo monta tuntia lepoa.

2. Kuuntele yötä. Tämä on nyt sitä omaa aikaa, kukaan ei ole tarvitsemassa mitään. Päästä mielikuvituksesi valloilleen.

3. Älä laske lampaita. Liian mekaanista, jumitat yksityiskohtiin, et nukahda. Mieti vaikka jotain romanttista kohtausta...

4. ... esimerkiksi Mombasan samettista yötä. Lämpimät aallot lyövät rantaan, leopardi karjaisee kaukaisuudessa.

5. Ja onko tuo Ralph Fiennes (vaihda tarvittaessa johonkin kuumempaan hahmoon!), joka kävelee sinua kohti pitkin rantaviivaa ja ottaa päättäväisesti, mutta hellästi kiinni vyötäröltäsi. Nyt hän taivuttaa pääsi intohimoiseen suudelmaan...

6. Jatka tulevaa bestselleriäsi haluamaasi suuntaan. Saattaa olla, että heräät aamulla ennen kuin selviää, miten romanssi Ralphin kanssa jatkuu.

Lue myös:

Tee rentouttava hengitysharjoitus ja nukahdat helpommin

Pilaako aikainen herätys koko päivän? Kokeile varttimetodia

Väsyttääkö? Lyhyt yöuni ei ole ainoa syy