Kuva: Shutterstock
Kuva: Shutterstock

Sporttaaja tarvitsee kaloreita heti aamusta. Näillä pidät kurnimisen kurissa.

Saako aamuliikunta tai edellisen illan treeni vatsan kurnimaan?
Nappaa näistä herkullisista vaihtelua aamuusi. Siihen menee alle viisi minuuttia ja hyvää energiaa tulee tuhdisti, mutta kuitenkin alle 400 kalorin edestä.

Marjapommi, joka potkii

Tässä aamiaisessa kiivi on kaiken pohja. Laita se tehosekoittimeen ja kippaa kyytiin mitä tahansa marjoja. Jatka seos mehuksi tilkalla appelsiinimehua ja jääkuutioita tai vettä. Jos kaipaat makeaa, käytä hunajaa. Piristää muuten paremmin kuin kahvi!

Pehmeämpi päivänaloitus (eli pakasteen tyhjennys mansikoista)

Tämän mehevämpään käyttöön eivät pakastemansikkasi voi päästä. Pyöräytä ne tehosekoittimessa maustamattoman jugurtin, hunajan ja pellavansiemenöljyn kanssa. Kyllä, oliiviöljykin käy – saat molemmista hyvä rasvoja. Frozen-version kesäaamuun saat murskaamalla sekaan muutaman jääkuution.

Toinen aamiaisherkku on mansikoiden ja vaniljajugurtin sekoitus, jonka sekaan on kipattu teelusikallinen sitruunamehua.

Rullaa mukaan

Lämmitä  täysjyvätortilla paistinpannulla ja levitä sen päälle kypsää avokadoa. Viipaloi päälle vielä tuoreita mansikoita ja kääräise mukaan.

Makeampi mieli

Kreikkalainen jugurtti on paitsi hyvää, myös mainio proteiinin lähde. Lisää jugurttiisi sokeroimatonta mysliä ja mustikoita. Muista myös makein osuus: Hunaja makeuttaa aamupalasi luonnonmukaisesti ja vähentää toivottavasti karkkeihin sortumisen riskiä iltapäivällä

Lähde: Women’s health

Lue lisää:

Aamun paras punajuurimunakas

Vaihda terveellisempiin eväisiin

Samettinen avokadopirtelö