Spagettikurpitsa muistuttaa hunajamelonia, mutta sen malto muuttuu keitettäessä spagettimaiseksi. Kuva: Shutterstock
Spagettikurpitsa muistuttaa hunajamelonia, mutta sen malto muuttuu keitettäessä spagettimaiseksi. Kuva: Shutterstock

Kaikki hiilihydraatit eivät suinkaan pilaa painonpudotustasi. Tässä viisi parasta.

Vielä hetki sitten hiilihydraatit olivat pannassa, mutta eivät enää. Laihduttajakin voi syödä hiilihydraatteja ruokiensa lisukkeena, kunhan valitsee ne oikein. Tässä yhdysvaltalaisen ravitsemusasiantuntijan ja Eat Your Way Sexy -kirjan kirjoittajan Elizabeth Somerin suosikit.

Bataatti

Bataateissa on paljon vettä ja kuituja, joista kuidut pitävät pitkään kylläisenä. Varsinkin jos olet hulluna kermaisiin ja juustoisiin lisukkeisiin, on bataatti myös maukas ja koostumukseltaan pehmeä vaihtoehto.

Kvinoa ja tumma riisi

Myös täysjyvässä on paljon kuituja, jotka pitävät nälän loitolla. Keitä kvinoa ja tumma riisi al dente -kypsäksi, jolloin ne eivät nosta verensokeriasi samoin kuin täysin kypsäksi keitettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Spagettikurpitsa

Kyllä vain, se näyttää spagetilta, mutta on kasvis. Spagettikurpitsan malto muuttuu keitettynä spagetin näköiseksi ja on kuitupitoinen ja yhtä maukas – tai mauton – lisäke kuin spagetti. Parin desin annoksessa on kuitenkin 160 kilokaloria vähemmän kuin pastassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vesimeloni

Kun ruuasta yli 90 prosenttia on vettä, sitä todellakin voi syödä hyvällä omallatunnolla – ei ylimääräisiä kaloreita!

Lähde: Women's health

Lue myös:

Neljä erilaista piirasta karppaajalle

Hurahditko karppaukseen? Mieti tätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla