Liikettä ja lepoa, niistä se hyvä olo syntyy.
Liikettä ja lepoa, niistä se hyvä olo syntyy.

Suositut bloggarit paljastavat, mikä saa heidät voimaan hyvin.

”Langat ja puikot kädessä ei tule naposteltua”

Sofia, Fitness Führer -blogi

”Ennen treenasin esimerkiksi saadakseni pyöreät olkapäät ja ison haban. Jalkani oli kuitenkin pitkään vammautunut, minkä myötä opin, ettei treeninipottaminen johda parempiin tuloksiin.

Tykkään osallistua juoksutapahtumiin erityisesti ulkomailla ja nykyään treenaan, jotta pystyn osallistumaan niihin. Aikaisemmin lähdin maratonille niin, että pyrin mahdollisimman hyvään aikaan. Nyt olin vasta Ateenan maratonilla, enkä edes katsonut kelloa.

Ajattelen, että minulla on oikeus voida hyvin ja tehdä asioita, jotka ovat minulle hyväksi.

Ruokavaliossa en pyri karttamaan mitään, vaan lisäämään hyviä juttuja. Jos tulee syötyä mitä sattuu, lisään vain ruokavaliooni kasviksia, pähkinöitä, kalaa ja marjoja.

Tykkään myös neuloa ja virkata. Kun käsissä on langat ja puikot, ei voi koko ajan heittää jotain suuhun.”

”Elämässä on muutakin kuin urheilu”

Stefanie, Steffit-blogi

”Olen kilpaillut Crossfitissä, ja aikaisemmin suurin motivaationi oli kisoihin tähtääminen. Nykyään henkinen hyvinvointi, lihasten ja yleiskunnon ylläpito ovat tärkeämpiä.

Ymmärrän sen, että elämässä on paljon muutakin, kun urheilu ja niistä muista asioista tulee pitää tiukasti kiinni. Urheilu ei saisi olla pakkomielteistä ja lepopäiviä on tärkeä pitää. Kehoa tulee kuunnella herkästi: väkisin ei ole hyvä mennä treenaamaan jos keho antaa merkkejä liiallisesta ylirasituksesta. Liikunnan tulee lisätä energiaa ja hyvinvointia, ei toisinpäin.

Urheilun vastapainoksi lepään matkustelemalla, käyn ajamassa kartingia, järjestän juhlat, käyn spa-hoidossa tai teen niitä itse kotona. Myös shoppailu ystävän kanssa on hauskaa ajanvietettä!”

”Kun nukun hyvin, syön hyvin”

Venla, Elämää Venlan silmin -blogi

”Liikkujan pitää tiedostaa, että lepo on todella tärkeä osa treeniohjelmaa. Kun pitää säännöllisesti lepopäiviä, ja myös mahdollisesti kevyempiä viikkoja, välttyy ylikunnolta. Kannattaa muistaa, että kehitys tapahtuu levossa ja liikaa treenaaminen vain hidastaa sitä. Itse rentoudun esimerkiksi saunomalla, mökkeillen ja leffoja katsoen.

Olen todennut, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Liikunta, säännöllisesti ja ravintorikkaasti syöminen ja lepo vaikuttavat niin valtavasti elämänlaatuuni, että mielelläni panostan niihin. Kun ruoka- ja liikuntatottumukset ovat kunnossa, myös nukkuu paremmin. Ja kun puolestaan nukkuu paremmin, tulee syötyä terveellisesti, eikä tee mieli makeaa päivittäin.”

Lue myös:

Huippusuositun bloggaajan vinkit: Näin synnytät menestyvän blogin

Tällaista on bloggaajien elämä oikeasti