Pyörällä töihin ja kas, tärkeä osa päivän treenistä on jo pulkassa. Kuva: Shutterstock
Pyörällä töihin ja kas, tärkeä osa päivän treenistä on jo pulkassa. Kuva: Shutterstock

Vartin liikuntahetkestä saat hyötyä nopeasti.

Herättelevää sykkeenkohotusta

Tehokas mäki- tai porrastreeni on loistava tapa käynnistää aamukankea kroppa. Tee spurtti mäen päälle ja laskeudu rauhallisesti alas. Valitse esimerkiksi 50 metrin pituinen mäki, jonka päällä käyt viisi kertaa. Jo vartissa ehtii hyvin herätä ja saada hien pintaan.

Huipputehokas HIIT-treeni

HIIT-treeni (high intensity interval training) on intervalliharjoitus, joka polttaa tehokkaasti rasvaa. Vartin treenikerta vastaa jopa tunnin lenkkiä. tee esimerkiksi seuraavanlainen harjoitus: 20–30 sekuntia kyykkyhyppelyä, 10–15 sekuntia lepoa. 20–30 sekuntia punnerruksia, 10–15 sekuntia lepoa. 20–30 sekuntia istumaannousuja eli perinteisiä vatsalihasliikkeitä, 10–15 sekuntia lepoa.

Työmatka sporttaillen

Kävele, juokse tai pyöräile töihin. Kuuden kilometrin työmatkan taittaa fillarin selässä pariinkymmeneen minuuttiin. Jo viikossa kilometrejä – ja hyötyliikuntaa – kertyy mukavasti.

Entä jos urheiluun onkin puoli tuntia? Lue täältä, mitä 30 minuutissa voi tehdä.

Lue lisää:

Talvi tulee, pyöräily jatkuu

Vartin tehotreeni HIIT vastaa tunnin lenkkiä