Jos et ehdi salille, tee pokkana päivän urheilut työpaikalla.

Multitaskaajien kuningatar tietää, että treenata voi vaikka keskellä toimiston kuhinaa. Marie Claire opastaa, miten kuntoilun voi hoitaa huomaamattomasti keskeyttämättä työpäivää.

1. Tuolipunnerrus

Tuolilla istuessasi laita kädet reisien alle, kämmenet tuolia kohti ja punnerra takamuksesi irti istuimesta. Samalla nosta jalat suoriksi eteenpäin (ideaalitilanteessa voit tehdä tämän pöydän alla). Toista 10 kertaa.

2. Varpailla kävely

Kävele varpaillasi aina tilanteen salliessa, kahvinhakureissulla tai mennessäsi ottamaan kopioita. Pohjelihakset saavat näin pätevän treenin.

3. Vatsalihakset istuen

Istu tuolin etuosassa, pidä selkä suorana ja hartiat rentoina, jalat maassa lantion leveydellä. Nosta jalat muutaman sentin korkeuteen lattiasta vatsalihaksia jännittäen ja pidä ote 10 sekuntia. Toista 5 kertaa.

4. Peppulihakset istuen

Jännitä peppulihaksia istuessasi. Tee 30 rutistusta, hengähdä ja toista sarja muutaman kerran. Tämä liike saattaa aiheuttaa huvittuneita katseita, ellet tee persjumppaasi rauhallisessa tahdissa.

5. Käsipainot käyttöön

Kun hörppäät vesipullosta, tee käsipainoksi muuttuneella pullolla 15 toiston sarja ennen kuin lasket sen takaisin laukkuusi.

Muista myös nämä!

Vessassa piilee monia mahdollisuuksia: koppijoogasta saat mielenrauhaa ja vetreyttä kompaktissa tilassa. Vaihtoehtoisesti karkaa töistä aiemmin ja mene liikkumaan ilman hiipivää syyllisyyden tunnetta.

Lue lisää:

Viiden minuutin taukojumppa onnistuu myös istuen

Aina ehtii! Viisi näppärää pikatreeniä kiireiselle

12 väitettä pikatreenistä – hallitsetko HIIT-faktat?