Kun pääset salille asti, olet treeneissäsi jo voiton puolella. Kuva: Shutterstock
Kun pääset salille asti, olet treeneissäsi jo voiton puolella. Kuva: Shutterstock

Kolmella niksillä voitat kotisohvan houkutuksen ja motivoit itsesi salitreeniin.

Väsyttää ja ulkona on pilkkopimeää. Tuo sohva olisi niin paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin lähteä salille.

Kuulostaako tutulta? Mitäpä, jos vaihtaisit mielessäsi levyä? Seuraavalla kerralla, kun pohdit, lähteäkö salille vai ei, kokeile seuraavia Todayn vinkkejä:

Päätä treenata vain 10 minuuttia. Lupaa itsellesi, että saat lopettaa salitreenit 10 minuutin jälkeen. Kurjintakin puuhaa jaksaa kyllä pakertaa sen aikaa. Jos tuon ajan jälkeen et edelleenkään ole motivoitunut treenaamaan lihaksiasi, lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuuntele treenisoittolistaasi. Jos kuuntelet jo kotona nimenomaan urheilua varten keräämiäsi kappaleita, saat energiaa jo näistä biiseistä. Laita lista soimaan salikamoja pakkaillessasi, niin kotiovesta tulee lähdettyä varmemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tee hauskoja suunnitelmia loppuillaksi. Jos urheilusuoritus itsessään ei motivoi, suunnittele tekeväsi jotain hauskaa sen jälkeen. Ystävien tapaaminen, ravintolareissu tai jokin muu kiva puuha palkitsee.

Lue lisää:

Yleisimmät virheliikkeet kuntosalilla

5 helppoa tapaa ryhtyä himoliikkujaksi – käytä joukkovoimaa

Venytystä vai hierontaa? Näin palaudut treenistä fiksusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla