Urheilu tuppaa piristämään, missä tahansa mielentilassa lähdetkin huhkimaan. Kuva: Shutterstock
Urheilu tuppaa piristämään, missä tahansa mielentilassa lähdetkin huhkimaan. Kuva: Shutterstock

Älä huijaa itseäsi, vaan tsemppaa kroppasi liikkeelle.

Laiskottaako lähteä treenaamaan? Tekosyitä sohvalle jymähtämiseen piisaa. Tästä löydät vinkit niiden hiljentämiseen.

”Niin mutta kun nyt väsyttää.”

Oletko muka joskus katunut jälkeenpäin salille raahautumista, vaikka sitten vähän ryytyneenä? Niinpä. Urheilu tuppaa piristämään, missä tahansa mielentilassa lähdetkin huhkimaan.

”Niin mutta kun paikat ovat viime treeneistä vieläkin hellinä.”

Jos vaikka yläkroppa on viimeisimmän hirmurääkin jäljiltä pois pelistä, voihan sitä välillä treenata muita lihasryhmiä. Tai tehdä jotain kevyempää perustreenistäsi poiketen. Crossfit menee vähän heviksi, mitä jos tänään käveltäisiin?

”Niin mutta kun tänään ei vaan ehdi.”

Saat helposti ylimääräisen tunnin vuorokauteesi unohtamalla puhelimen ja internetin ihmeet vähemmälle huomiolle. Tadaa, taas on aikaa!

”Niin mutta kun telkkarista tulee...”

Moikka! Tervetuloa 2010-luvulle. Aikaan, jolloin kaikki mahdollinen tv:ssä vilahtava näkyy tunnin viiveellä netissä. Eli sori, tämä tekosyy on kyllä vähän nähty.

”Niin mutta kun on menkat.”

Tämä ehkä meni läpi takavuosina, kun koulussa oli uintia, mutta nyt se alkaa olla vähän vanha juttu. Lenkille lähteminen siihen aikaan kuusta on luultavasti palvelus sekä itsellesi että lähiympäristöllesi.

Lue myös:

Vain puoli tuntia aikaa? Näin teet tehokkaan treenin

Sinustako teräsnainen? 4 helppoa tapaa aloittaa

Löysäiletkö tietämättäsi treeneissä? 6 paljastavaa merkkiä