Sport

Kuinka pitkälle hyppäät? Ponnista vauhdittomaan pituushyppyyn ja mittaa tulos.

Millä tolalla ponnistusvoimasi on? Paljonko jaloissasi on voimaa? Vauhditon pituushyppy on yksinkertainen, mutta tehokas testi. Se antaa suuntaa myös keskivartalon kunnosta, sillä pituushypyssä miltei kaikki kropan lihakset tekevät yhteistyötä.

Tee näin: Seiso viivan tai muun merkin takana jalat hiukan harallaan. Ponnista omalla tyylillä tasajalkahyppyyn. Ota vauhtia myös käsillä. Laskeudu molemmille jaloille. Mittaa tulos mittanauhalla.

Hauskaa ajanvietettä vaikka porukalla ulkotreeneihin: kuka ponnistaa pisimmälle? 

 

Tulokset: 

Naiset

Hyvä: 181 cm tai enemmän 

Keskitaso: 171–180 cm

Heikko: 170 cm tai alle

 

Miehet

Hyvä: 231 cm tai enemmän

Keskitaso: 221–230 cm 

Heikko: 220 cm tai alle 

 

Sport-lehden numerossa 8/18 puolen tunnin tehokas treeniohjelma salille! Muokkaa kehonkoostumusta, lisää lihasta ja vähennä rasvaa. Tilaajana voit lukea lehden maksutta osoitteessa digilehdet.fi.