Sport
Liukuliikkeet ovat supertehokkaita, sillä joudut tekemään koko ajan staattista lihastyötä.
Liukuliikkeet ovat supertehokkaita, sillä joudut tekemään koko ajan staattista lihastyötä.

Teholiike yhdistää reiden koukistuksen, lantionnoston ja liu’un. Tulos: vahva takaketju eli pakarat ja takareidet. Ja selkäkin tykkää.

Tahdotko saada hetkessä poltteen tuntumaan pakarassa ja takareidessä? Tämä liukuliike yhdistää yhden jalan lantionnoston ja reiden koukistuksen, ja lisätehoa saat vielä liu'usta. Tuloksena on tehokas liike, joka parantaa kehonhallintaa. Joudut tekemään paljon staattista työtä takareidellä ja pakaralla. Loistava liike esimerkiksi juoksijalle ja istumatyöläiselle. 

Tarvitset vain pyyhkeen, slaiderin, frisbeen tai hyvin luistavan sukan.

Personal trainer Luukas Tukia näyttää, miten se onnistuu: 

Koukista vasen polvi vatsan päälle, oikea jalka on koukussa kantapää lattiassa. Aseta pyyhe, frisbee ym. kantapään alle. Nosta lantiota pakaralihasten avulla ja liu’uta jalkaa suoraksi eteen. Palaa samaa reittiä ja toista.

Tee esim. 30 sekuntia putkeen per jalka, pidä välissä tauko ja tee vielä kaksi kierrosta.


 


Kurkkaa vielä suoritus videolta:

 

Haluatko lisää voimaa, paremman aerobisen kunnon ja polttaa rasvaa, mutta aika on kortilla? Ota Sport-lehden numerossa 2/2018 talteen 15 superliikkeen treenipalapeli, josta voit rakentaa omannäköisen 10 minuutin pikatreenin. Tilaajana voit lukea Sanoman aikakauslehtiä maksutta osoitteessa digilehdet.fi