Kuva: Shutterstock/Featureflash
Kuva: Shutterstock/Featureflash

Näyttelijä-tuottaja Naomi Watts juoksee intervalleja juoksumatolla. Tässä tähden kolme treenivinkkiä.

Näyttelijä Naomi Watts, 46, treenaa juoksumatolla Burn 60 -nimisellä ryhmäliikuntatunnilla. Tunnilla treenataan vuorotellen aerobista kestävyyttä juoksumatolla ja lihaskuntoliikkeitä jumppamatolla.

Tässä kolme vinkkiä, joita Naomi noudattaa.

1. Juoksu toimii! Juoksu on rankka laji, mutta jos sitä harrastaa maltillisesti, se muokkaa kroppaa todella tehokkaasti. Intervallitreenit juoksumatolla polttavat tehokkaasti kaloreita eivätkä rasita liikaa polvia ja lantiota. Aloita 15-20 minuutin juoksutreeneillä. Vaihtele vauhtia ja keskity siihen, että hengityksesi kulkee. Kahden tai kolmen viikon jälkeen pidennä treenejä puoleen tuntiin.

2. Pidä kiinni treeneistä. Kirjaa kalenteriisi esimerkiksi 1-3 juoksutreeniä joka viikolle ja pidä niistä kiinni. Kunto kehittyy ainoastaan säännöllisellä harjoittelulla.

3. Vaihtelu virkistää. Eri lajit tasapainottavat toisiaan ja muokkaavat sopusuhtaisen vartalon. Jos pelkästään juokset, rasitat kehosi pian vammoille. Muut ryhmäliikuntatunnit ja jooga tukevat harjoittelua.

Lähde: redonline.co.uk

Lue myös:

Diana-elokuvan tähti Naomi Watts puhkesi kukkaan

Naomi Watts: "Minut torjuttiin kerta toisensa jälkeen"