Kuva: Featureflash / Shutterstock
Kuva: Featureflash / Shutterstock

Oletko kadehtinut Jennifer Anistonin unelmakroppaa? Tähden joogaopettaja kertoo, mitkä viisi muutosta voit tehdä jo nyt.

Oletko ajatellut seuraavasti: Hollywood-tähtien on helppo hikoilla. Riittää, kun soittaa pt:n kotiinsa. Me muut joudumme raahautumaan ensin kuntokeskukseen.

Nyt voit luopua tästä tekosyystä. Kehostaan voi nimittäin huolehtia myös aivan ilmaiseksi. Jennifer Anistonin joogaopettaja Mandy Ingber kertoo, millä viidellä teolla voit paremmin jo nyt.

1. Rakasta kehoasi.
Kun ajattelet itsestäsi myönteisesti, teet myös parempia valintoja terveytesi kannalta.  

2. Kirjoita kiitollisuuslista.
Listaa ylös viisi asiaa itsestäsi, joita joista olet erityisen kiitollinen.

3. Liiku vaikka ei huvittaisi.
Älä jää odottelemaan motivaatiota. Kun lähdet liikkeelle, mielialasi kohoaa ja haluat jatkaa liikkumista myöhemminkin.

4. Ota tunti päivässä itsellesi.
Omista joka päivä tunti itsellesi. Tee esimerkiksi 30 minuutin joogaharjoitus, 20 minuutin kävelylenkki ja 10 minuutin meditaatio.

5. Varaa treeniaika kalenteriisi.
Oma treenihetkesi on yhtä tärkeä kuin työtapaaminen tai treffit ystävän kanssa. Jos et varaa treenille aikaa kalenteristasi, se unohtuu.

Lähde: marieclaire.co.uk

Sport

Lotta Näkyvä on mukana ensi vuonna esitettävässä Selviytyjissä. Mikä viidakossa pelottaa eniten ja mitkä ovat hänen valttejaan?

Lue myös juttu: 

Sport

Malli Lotta Näkyvä viettää kesäkuun lopulla kolmekymppisiään. Todellinen käännekohta tuli eteen jo vuosi sitten.

Viime kesänä Lotta Näkyvä oli valmistautumassa ystävänsä häihin, kun hänet lävisti voimakas pelko.

– Tuntui kuin en olisi saanut happea ja sekoan. Aviomieheni Kristian sai lähteä häihin yksin, kun jäin sänkyyn makaamaan.

Lotta heräsi siihen, että hän oli vaivihkaa ajanut itsensä uuvuksiin: suorittanut kaksia opintoja ja matkustanut Kristianin luo ulkomaille aina kun mahdollista. Lopulta Lotan isän, Aki Hintsan, kuolema romahdutti korttitalon.

– Sängyssä maatessani ajattelin, etten ansaitse seuraavaa hengitystäni, koska en ole tehnyt mitään sen eteen.

"Suorittaminen ei tee minusta yhtään tehokkaampaa."

Kohtaukset loppuivat vasta, kun Lotta alkoi keskustella itsensä kanssa raivorehellisesti ja käsitellä tunteitaan.

– Olin ollut jopa ylpeä siitä, etten tarvitse lepoa tai vapaapäiviä. Mutta paniikkikohtaukset pakottivat nöyrtymään. Oivalsin, ettei omaa arvoa tarvitse ansaita. Nyt ymmärrän myös, ettei suorittaminen tee minusta yhtään tehokkaampaa.

Enää Lotta ei aloita aamujaan lukemalla sähköposteja, vaan hiljentymällä, meditoimalla ja rukoilemalla. Hän tahtoo rauhoittaa hetken kiittääkseen uudesta päivästä ja siitä, että on elossa.

– Olen hyväksynyt myös sen, että olen aina "work in progress".

Miten Lotta pitää huolta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan? Mikä liikuntalaji koukuttaa hänet extreme-elämyksiin? Lue koko haastattelu Soprt-lehden numerosta 6-7, joka ilmestyy 14.6. Tilaajan voit lukea jutun maksutta osoitteessa digilehdet.fi.