Sport
Tahdotko samassa paketissa lihaskuntoa, aerobisen treenin ja annoksen liikkuvuutta? Nyrkkeily on lajeista monipuolisimpia.
Tahdotko samassa paketissa lihaskuntoa, aerobisen treenin ja annoksen liikkuvuutta? Nyrkkeily on lajeista monipuolisimpia.

Nyrkkeilyn suosio vain kasvaa, eikä turhaan. Kerromme, miksi kannattaa rohkaistua kehään edes kerran.

1. Superkunto.

Yhdessä ainoassa treenissä saat sykkeennostatusta, lihasta ja notkeutta, sillä kamppailu-urheilijan on oltava hyvä vähän kaikessa kehässä pärjätäkseen. Pätevä vaihtoehto, jos tahdot hoitaa liikunnat yhdellä lajilla.

2. Järkkymätön tasapaino.

Etenkin potku- ja thainyrkkeily haastavat tasapainoa, sillä taituroit paljon yhden jalan varassa. Fokus on tekniikassa eli fuskaamaan ei pääse.

3. Timanttinen core.

Potkut ja lyönnit muovaavat keskivartalosta raudanlujan. Koska treeni on toiminnallista, myös syvät vatsalihakset vahvistuvat.


4. Tyyni mieli.

Minä, väistelemässä iskuja? Ajatus voi hirvittää varsinkin mustelmakammoista. Todellisuudessa nyrkkeily on varsin rentouttavaa, sillä keskittymisen on oltava koko ajan tapissa ja muu maailma jää ulkopuolelle.

5. Lisää pokkaa.

Nyrkkeilykehään astuminen on itsensä ylitys. Saat sisua ja asennetta, joka yltää salin ulkopuolelle.

Sport-lehden numerossa 11–12/2018 Jenni Karas kertoo, miten nyrkkeily muutti hänen elämänsä suunnan täysin. Lue juttu osoitteessa digilehdet.fi.