Sport

Kun otat haltuun nämä liikkeet, vahvistat tehokkaasti koko corea.

Moni treenaa salilla suoria vatsalihaksia ”sixpackia”, kun ihan yhtä tärkeää olisi treenata myös vinoja vatsalihaksia. 

Hyvää keskivartalon tukea tarvitaan joka lajissa. Harva esimerkiksi ajattelee, että juoksussa tarvitaan vahvoja kylkiä tai että selkäkipujen syy voi olla heikko lannelihas, joka kuuluu myös vatsalihaksiin, muistuttaa personal trainer Joosua Visuri.

 

Lue myös:

 

2 superliikettä vinoille vatsalihaksille:

Pallof Press

Tee näin: Pujota kuminauha esim. ovenkahvaan tai kaiteeseen ja siitä ote molemmilla käsillä. Asetu suoraan kohti kuminauhaa oikea jalka edessä, polvi noin 90 asteen kulmassa. Lähde kiertämään kädet suorana ylävartaloa sivulle. Tee työ vinoilla vatsa-lihaksilla ja kyljillä, pidä hartiat alhaalla.

Tee 3 x 12 toistoa per puoli. Vaikutus: Vahvistaa etenkin vinoja vatsalihaksia.

 

Lantionnostot sivulankussa

Tee näin: Asetu vasemmalle kyljelle reisi, sääri ja kämmen lattiassa. Nosta sitten lantio irti lattiassa kylkilihasten avulla niin, että oikea kylki venyy. Palaa hallitusti alas, jatka sarja loppuun ja tee toinen puoli.

Tee 3 x 12 per puoli. Vaikutus: Vahvistaa nelikulmaista lannelihasta ja vinoja vatsalihaksia.

 

Tee liikkeitä 3 sarjaa. Pidä jokaisen sarjan ja liikkeen välissä 60 sekunnin tauko.

Malli ja asiantuntija personal trainer Joosua Visuri.