Sport

Älä turhaan ujostele! Käytä apuna hengitystä ja helppoa täsmäkeinoa, niin saat heti lisää tukea treeniliikkeisiin.

Liikkuminen on puhdasta nautintoa silloin, kun treeni kulkee. Oli lajisi miten rakas tahansa, välillä treeneissä mättää kaikki eikä mikään huvita. 

Päivän muotisanat, mindfulness ja flow, ovat isossa roolissa myös liikunnassa. Personal trainer Leea Vinnikainen vinkkaa, että hengitykseen keskittyminen voi auttaa sulkemaan muun maailman pois ja olemaan läsnä omassa kehossa.

On myös helppo täsmäkeino, jolla saat treeniliikkeisiin heti lisää voimaa ja keskityt paremmin: 

 – Ääneen puuskuttamista arastellaan ihan turhaan, sillä siitä on välitön hyöty, Vinnikainen kertoo.

Uloshengitys on syytä tehdä korostetun terävästi ja jännittää samalla vatsalihaksia.

– Näin saat treeniliikkeisiin tukea ja pystyt keskittymään paremmin treenattavaan lihasryhmään tai liikkeeseen. 

Mistä lisää motivaatiota? Sport-lehden numerossa 10/18 kerromme 5 askelta onnistuneeseen treeniin. Tilaajana voit lukea jutun maksutta osoitteessa digilehdet.fi.