Sport

Koetatko kiinteytyä kevyellä liikunnalla ja nipistämällä ruoasta? Steffi kehottaa testaamaan tällä kertaa toisenlaista reseptiä.

Vielä on kesää jäljellä – ja aikaa kiinteyttää kesäkilot ennen syksyn menoja. 

Jos ryhdyt joka kesän lopussa kuntotalkoisiin nipistämällä kaloreista ja lähtemällä kevyelle kävelylenkille eikä tuloksia synny, kokeile toisenlaista lähestymistapaa.Liikunnanohjaaja, crossfit-valmentaja Stefanie Hagelstamin mukaan paras kombo rasvanpolttoon on sykettä nostava ja lihasta kasvattava treeni ja säännölliset, kunnon kokoiset ateriat.

– Ennen uskottiin, että rauhallinen peruskestävyyslenkki on paras rasvanpolttolenkki. Se kyllä polttaa rasvavarastoja hetkellisesti, mutta kovatehoisempi harjoitus vaikuttaa pidempään, useita tunteja treenin jälkeen.

Monet yrittävät polttaa rasvaa dieeteillä. Se on pahin virhe. 

Kova treeni vaatii suuret ateriat. Monet yrittävät polttaa rasvaa dieeteillä, mutta se on pahin virhe. 

– Dieetti auttaa hetkellisesti. Kehosta lähtee nopeasti parikin kiloa nesteitä, mutta dieetin jälkeen näännytetty keho varastoi rasvan entistä tiukemmin korkojen kera, Stefanie Hagelstam muistuttaa. 

Hagelstam suosittelee kohentamaan ruokavaliota pienillä muutoksilla: enemmän kasviksia lautaselle ja proteiinia joka aterialle. Näillä muutoksilla rasva palaa hitaasti mutta varmasti.

Kun tekee tehokasta lihaskuntotreeniä, lihasmassa kasvaa. Lihakset taas ovat rasvanpolttajan paras ystävä. 

– Mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän keho polttaa energiaa ja rasvaa myös levon aikana. 

Rasvanpoltto-bootcampilla ei kannata tuijottaa liikaa vaakaa, vaan mieluummin peiliä. 

Rasvanpoltto-bootcampilla ei kannata tuijottaa liikaa vaakaa, vaan mieluummin peiliä. 

– Tärkeintä on luottaa omaan fiilikseen. Kun treenaa kovaa, syö paljon ja terveellisesti, nukkuu tarpeeksi ja ei stressaa, kehokin kyllä muokkaantuu itsestään, valmentaja lupaa.

Tule mukaan 4 viikon rasvanpoltto-bootcampiin Steffin johdolla! Keskiviikkona 2.8. ilmestyy Sport-lehden numero 7/2017, jossa kiinteydytään, kasvatetaan lihasta ja karistetaan jopa 5 kiloa taatusti tehokkaalla crossfit-kuntopiirillä. Tilaajana voit lukea Sanoman aikakauslehtiä maksutta osoitteessa digilehdet.fi.

 

Näillä ruoka-aineilla vauhtia rasvanpolttoon

Kahvi

Kala-, pellava- vehnänalkio- ja pellavansiemenöljy

Ceylon-kaneli

Vihreä tee

Kurkuma