Sport
Sumokyykky hypyllä vahvistaa keskivartaloa ja koko alakroppaa.
Sumokyykky hypyllä vahvistaa keskivartaloa ja koko alakroppaa.

Nopea intervallitreeni on kiireisen unelma. Muutamalla teholiikkeellä saat sykkeen ylös ja aineenvaihdunnan hereille. Tarvitset vain sekuntikellon.

HIIT-treeni kannattaa, jos haluat monta kärpästä yhdellä iskulla. Täpäkkä intervallitreeni vahvistaa lihaksia, herättää aineenvaihdunnan, parantaa kestävyyttä, polttaa rasvaa – ja säästää aikaa.

Personal trainer Nana Heikkilän nopea neljän liikkeen HIIT onnistuu missä vain. Kokonaisvaltaisilla liikkeillä käyt läpi kaikki isot lihasryhmät: reidet, pakarat, core ja yläkroppa vahvistuvat. Kun teet treenin muutaman kerran viikossa, tuloksia tulee nopeasti.

 Tee jokaista liikettä 35 sekuntia, välissä 20 sekunnin tauko. Tee 3–5 kierrosta ja joka kierroksen välissä 2–4 minuutin palautus. Jos olet aloittelija, tee liikkeistä helpotetut versiot.

1. Sumokyykky hypyllä

Ota leveä haara-asento, laskeudu core tiukkana alas kyykkyyn. Ponnista sieltä ylös hyppyyn ja laskeudu pehmeästi alas. Jatka näin.

Helpota Tee liike ilman hyppyä.

 


 


 

2. Punnerrus ja hyppy

Aloita lankkuasennosta, vartalo suorana. Tee ensin punnerrus. Hyppää sitten jalat kohti käsiä ja takaisin lankkuun. Jatka taas punnerruksella.

Helpota Tee liike askeltaen jalat vatsan alle, ilman hyppyä.

 


 


 

 


 

3. Lentävä askelkyykky

Aloita askelkyykystä: etujalan polvi noin 90 asteen kulmassa, takajalka takana, ylävartalo suorana. Kädet ovat suorina hartioiden korkeudella. Ponnista hyppyyn niin, että jalkojen paikka vaihtuu. Tee aina alastulolla pieni jousto.

Helpota Tee pienempi liike ja tee vaihto askeltaen.

 


 


 

4. Puolikas linkkuveitsi

Aloita selinmakuulta vartalo suorana, paina alaselkää lattiaan. Nosta sitten vasenta jalkaa suorana kohti kattoa. Kierrä ylävartaloa ja käsiä kohti suoraa jalkaa. Palaa alas ja jatka jalalta toiselle.

Helpota Nosta jalkoja ja käsiä erikseen.

 


 


 

Lähde mukaan hyvän olon bootcampille!

Jäikö HIIT-treenistä hyvä olo? Yhdistä siihen vielä helppo lihaskuntotreeni ja ruokaohjelma, ja tuloksia tulee takuulla. Sport-lehden numerossa 9/18 inspiroiva hyvän olon bootcamp eli neljän viikon treeni- ja ruokaohjelma, jonka avulla rakennat lihasta, poltat rasvaa ja saat liikunnan osaksi arkea. Tilaajana voit lukea Sanoman aikakauslehtiä maksutta osoitteessa digilehdet.fi.