Huiput jakavat tehokkaimmat treenivinkkinsä. Sari Multala tarvitsee lajissaan teräk­sisen keskivartalon ja vahvat vatsalihakset.

Huiput jakavat tehokkaimmat treenivinkkinsä.

Keskivartalon avaaja

Sari Multala, 32, tarvitsee lajissaan teräk­sisen keskivartalon ja vahvat vatsalihakset. Sari treenaa pilatesta ohjatuilla tunneilla ja harjoittelumatkoillaan vaikka hotellihuoneessa. Tämän liikkeen Sari oppi pilatesohjaaja Jarmo Ahoselta. Liike lisää keski­vartalon liikkuvuutta. Treeniä voi tehostaa pienellä käsipainolla.

1. Mene kylkimakuulle jalat suo­rina ja alempi käsi niskan alla. Pidä kylki kannatettuna, vedä vatsaa sisään ja pidä selässä luonnollinen kaari. Ylempi käsi lepää kyljen päällä suorana.

2. Vie päällimmäinen jalka taakse ja tuo käsi eteen. Kurota molemmilla mahdollisimman kauas. Katse seuraa kättä.

3. Nosta käsi vatsalihasten avulla yläkautta taakse ja jalka yläkautta eteen. Vie käsi ja jalka samaa rataa takaisin alkuasen­toon.

Teksti Heini Virta Kuva Juha Salminen