Kuva: Shutterstock
Kuva: Shutterstock

Jos yrität syödä terveellisesti, pidä huoli, ettei ostoskärrystäsi löydy näitä kauppareissun jälkeen.

Omena- ja banaanilastut

Hedelmää, siis terveellistä? Kun tuore omena sisältää noin 35 kilokaloria ja vain minimaalisesti rasvaa, on kourallisessa eli noin 30 grammassa omenalastuja yli tuplaten energiaa ja jopa 7 grammaa rasvaa.

Valmissalaatti

Tuoretiskistä löytyvä valmissalaatti ei maistu ilman makoisaa kastiketta. Pahimmillaan valitset Caesar-salaatin runsaalla kastikkeella, krutongeilla ja juustosiivuilla. Salaatti itse tehtynä ja niukalla kastikkeella on terveellisin vaihtoehto.

Terveelliseksi lounasvaihtoehdoksi voit kokeilla tehdä jotain Me Naisten salaattiresepteistä. Katso reseptit täältä!

Jäätee

Tee on tunnettu terveystuote, muttei tässä muodossa. Jos vihreä tee parantaa, on kaupoista löytyvä pullotettu ja tölkitetty jää"tee" lähinnä sokeria, vettä ja väriaineita. Yksi lasillinen voi sisältää 12–21 grammaa sokeria. Ei limua parempi vaihtoehto.