Kelpuuttaakohan Suomen oma maitopoika ja Valion mainoskasvo Teemu Selänne laktoosittoman supermaidon? Kuva: Sanoma-arkisto/Teppo Johansson
Kelpuuttaakohan Suomen oma maitopoika ja Valion mainoskasvo Teemu Selänne laktoosittoman supermaidon? Kuva: Sanoma-arkisto/Teppo Johansson

Virvoitusjuomajätti tuo myyntiin maidon, jonka ravintoarvojen mainostetaan olevan paremmat kuin peruslehmänmaidossa.

Coca-Cola aikoo vallata maitomarkkinat Yhdysvalloissa. Independent-lehti kertoo, että virvoitusjuomajätti tuo joulukuussa maidon yhdessä Fairlife-nimisen yrityksen kanssa.

Maidon kerrotaan olevan varsinainen supermaito, sillä siinä on 50 prosenttia enemmän proteiinia ja kalsiumia sekä 30 prosenttia vähemmän sokeria kuin tavallisessa maidossa. Lisäksi se on laktoositonta.

Pohjois-Amerikan Coca-Cola-yhtiön vastaavan johtajan Sandy Douglasin mukaan maito myös tuotetaan eettisemmin – ainakin jos vertaa Yhdysvaltojen muihin maitojätteihin. Lehmät ovat kuulemma saaneet märehtiä vapaina, ja niistä on pidetty hyvää huolta. Ja se näkyy tietysti myös hinnassa, joka on kaksinkertainen tavalliseen maitoon verrattua.

Virvoitusjuomayhtiö aikoo tulevaisuudessa satsata maitobisnekseen paljon rahaa, vaikka Yhdysvalloissa joka toinen ei juo maitoa lainkaan ja sen kulutus on laskenut viime vuosikymmenen aikana 8 prosenttia.

Coca-Colan Suomen-osasto ei vielä saa kommentoida, onko maito mahdollisesti tulossa myös tänne. Täytynee siis tyytyä toistaiseksi itsemiksattuun Cokis-punaviiniyhdistelmään.

 

Ready to make a splash in 2014? Share your #BelieveInBetter pics w/ us on Twitter, Instagram & Facebook!

A photo posted by fairlife (@fairlife) on

No höh! Ei se Cokis-maito olekaan tyylikkäässä lasipullossa.

Lähteet: Independent, Business Insider

Lue myös:

Näin maitopoika Teemu Selänne on muuttunut 20 vuodessa – katso videot

Viikon epäolennainen: Apua, maito voi tappaa!