Finnair vähentää vaiheittain lähtöselvitystiskejä ja ohjaa matkustajat tekemään selvityksen itse. Samalla automaateille luvataan lisää asiakaspalvelijoita avustamaan.

Finnair kertoi helmikuussa uudistavansa lentoa edeltäviä palvelujaan Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Uudistukseen liittyvät muutostyöt Helsinki-Vantaan lentoaseman Terminaali 2:ssa valmistuvat huhtikuun 19. päivään mennessä. Tällöin lähtöaulassa on 16 lähtöselvitysautomaattia nykyisen 10 sijaan, ja palvelu turistiluokan lähtöselvitystiskeillä jatkuu kuten tähänkin asti. Seuraavassa vaiheessa, toukokuun 7. päivä, turistiluokan lähtöselvitystiskejä vähennetään ja baggage drop -pisteitä lisätään merkittävästi. Samaan aikaan Finnairin asiakaspalveluhenkilöstö tulee entistä näkyvämmin asiakkaan tueksi lähtöaulassa ja opastaa lähtöselvityksen tekemisessä lähtöselvitysautomaateilla.

Lähde: Area