Lonely Planet valitsi 50. itsenäisyysvuottaan viettävän Ugandan vuoden 2012 parhaaksi matkustuskohteeksi. Maan matkailuministeri Ephraim Kamuntu on lanseerannut sosiaalisen median kampanjan My Uganda.

My Ugandan tarkoituksena on jakaa kokemuksia ja muistoja maasta, sen kansasta, luonnosta ja kulttuurista Facebookin ja Twitterin välityksellä. Osallistujat voivat ladata videoitaan ja kuviaan sekä julkaista tekstejään My Ugandan Facebook-sivulla tai merkata juttunsa #myuganda-tagilla Twitterissä. "Tällä kampanjalla näytämme Lonely Planetin olleen oikeassa julistaessaan Ugandan maailman parhaaksi matkakohteeksi vuonna 2012", ministeri Kamuntu sanoi. Ensimmäisen videon lähettäjä oli maan pääministeri Amama Mbabazi. Videossa hän ylistää Ugandansa "upeaa, lumoavaa ja kiehtovaa kauneutta".

My Ugandan Facebook-sivun löydät täältä

Krista Ylänkö