Suomen suurimman naisten viikkolehden verkkosivusto suunniteltiin ja toteutettiin 2012!

Sivuston osoite: www.menaiset.fi.

Luova idea

Konseptilla ja visuaalisuudella lähdettiin tavoittelemaan aikakauslehtimäisyyttä ja näyttävyyttä Me Naiset- lukijoille, jotka arvostavat laatua ja tyyliä. Suuret kuvapinnat, innostavat yksityiskohdat, taiton selkeys, koukuttavat sisällöt ja kävijöiden aktivointi olivat suunnittelun lähtökohtia.

Sivuston strategia

Sivustosta haluttiin tehdä Suomen hyväntuulisin naistenlehti myös verkossa. Me Naiset on aktiivista naista kiinnostava ja koukuttava monikanavainen brändi ja uudet sivut tuovat lisäarvoa tilaajalukijoille ja kiinnostaa myös ei-paperilehteä lukevia. 

Sivusto on lukijoidensa näköinen ja oloinen. Heille haluttiin tarjota keskeinen mahdollisuus osallistuja ja vaikuttaa - päästä aitoon vuoropuheluun toimituksen ja muiden lukijoiden kanssa. Tätä tukemaan rakennetiin myös oma sosiaalisen median haltuunottosuunnitelma.

Konseptimielessä toimitukselle haluttiin myös tarjota helpot työvälineet rakentaa näyttäviä sisältökokonaisuuksia. Tähän on tarjolla monipuolisilla sisältö- ja nostoelementtejä sekä toiminnallisuuksia.

Mediatalo tuntee lukijansa ja verkkosivustojen kävijänsä. Suunnittelussa ja konseptoinnissa hyödynnettiinkin runsaasti lukuisia tutkimuksia ja selvityksiä ja rakennettiin sen pohjalta tavoitteet ja käyttäjäprofiilit sivustolle.

Uusimpana uudistuksena sivustolla on suositun Kalastajan vaimon tuleminen osaksi Me Naiset-verkkosivustoa. Sivuston kehittämistä jatketaan muutoinkin iteratiivisesti kävijöitä ja lukijoita kuunnellen.

Toteutus

Menaiset.fi tuo täydennystä lehden antiin. Se tarjoaa laadukkaasta elämästä nauttiville ylellistä katsottavaa, koettavaa ja osallistuttavaa. Tällä hetkellä lukijoita koukuttaa Kalastajan vaimo, joka kirjoittaa elämästään norjalaisen kalastajan vaimona, kahden söpöliinin äitinä ja kauniiden turhakkeiden ystävänä. Blogissa pohditaan, miten arki voi olla kaunista, esitellään päivän asuja ja ihania sisustusasioita – sekä välillä pohditaan syvällisiä. Vallilan Irman blogissa taas taiteillaan korkkarien ja rantatossujen rajamailla, vapaapainitaan urheasti rakkaudessa ja eletään karheankaunista naisen elämää. Sivuston uudistaminen upeine sisältöineen on tuonut menaiset.fi:hin vuodessa lähes jopa kolminkertaisen kävijämäärän.

Verkkopalvelu on Sanoma Magazines Finland Oy:n Digitaalisten julkaisujen toteutuksia - oman talon töitä. Tehtävänä on uudistaa kaikki SMF:n aikakauslehtisaitit uudelle yhteiselle alustalle ja tarjota toimitusten käyttöön modulaarisia ja helppokäyttöisiä työvälineitä digitaalisuuden kehittämiseen.

Uusi konsepti ja julkaisuväline mahdollistavat myös aikaisempaa laajemmat yhteistyömallit media-asiakkaille.

Toimituksella on käytössään jatkuvasti kehittyvä ja elävä sivustokonsepti, joka mahdollistaa sivuston mukauttamisen aina vain paremmaksi ja koukuttavammaksi.

Idea modulaarisesta kokonaisuudesta ja yhteisestä alustasta tarjoaa kaikille SMF:n toimituksille lukemattoman määrän uusia mahdollisuuksia elää ja näkyä digitaalisessa maailmassa -kävijät ja lukijat huomioiden, kustannustehokkaasti.