Kuvat
Colourbox
Marketeista voi shoppailla ruuan ja siivoustarvikkeiden ohella myös merkkivaatteita.
Marketeista voi shoppailla ruuan ja siivoustarvikkeiden ohella myös merkkivaatteita.

Ruokaostosten ohella voi hankkia kaappiinsa Antti Tuiskun lookin tai Lidlin lenkkarit, joiden piti olla aprillipila.

Suomalaisista 80 prosenttia kertoi uusimmassa Marketmuoti 2020 -kyselyssä ostavansa joskus vaatteita marketista. Luultavasti luku kasvaa tänä keväänä roimasti. 

Markettimuoti ei ole perinteisesti ollut trendikkäimpien shoppailijoiden suosiossa. Suurimmat suomalaiset tavaratalot ja marketit pyrkivät kuitenkin nyt nostamaan imagoaan myös muodin saralla: mallistoja tehdään yhteistöinä suurten vaikuttajien kanssa, eri asiakasryhmiä aletaan houkutella yksilöllisemmin keinoin. 

Jos vaatteita haluaa eristäytymisaikana hankkia muualtakin kuin verkosta, millaisia vaihtoehtoja ruokakaupat tarjoavat?

Antti Tuiskun oma mallisto

Prismoihin rantautui huhtikuun alussa poptähti Antti Tuiskun suunnittelema vaatemallisto Antti Tapani. Sporttihenkinen kokoelma on suunnittelijansa näköinen, ja se sisältää kaikkea takeista ja kengistä bikineihin ja sukkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Antti Tapanin lanseerauksen jälkeen Prisma tiedotti, että sen muotimyynti oli 17-kertaistunut viime vuoteen verrattuna. Koronakriisin ja uuden malliston yhteisvaikutus on siis ainakin toistaiseksi ollut toimiva. 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Henkilön VIIVI HUUSKA⚡️ (@vitunviivi) jakama julkaisu

Aprillipilasta syntyneet kohulenkkarit

Saksan Lidl pilaili vuosi sitten aprillina mainostamalla "Lidl-lenkkareita", ketjun väreissä komeilevia tossuja. Yllättäen yleisö kiinnostui aidosti. Pilasta syntyi idea eksklusiivisesta tuotteesta, ja ensi viikosta lähtien sini-puna-keltaisia kenkiä myydään myös Suomessa. 

Tuotetta myydään vain rajoitettu määrä, ja kenkiä on jo päätynyt Saksassa jälleenmyyntiin. Ebayssa niitä on tarjolla melkoisella hintahaarukalla, 20 eurosta aina 500 euroon.

– Nyt kenkien yleistyttyä jälleenmyyntiarvo on laskenut satasista kymppeihin, mutta tämä on hyvä esimerkki kenkien aiheuttamasta suosiosta, sanoo Lidlin Suomen viestintäasiantuntija Sanna Mämmi

– Facebookista löytyy useampi sneaker-harrastajien ryhmä, jossa kenkiä on odotettu jo Saksan lanseerauksesta lähtien.

Jää nähtäväksi, millaisen suosion ruokakauppatossut Suomessa lopulta saavat.

Ellen Tracy ruokaostosten yhteydessä

Kesko lähtee houkuttelemaan suomalaisia asiakkaita "tyylikkäällä rentoudella". Citymarketeissa myydään tänä keväänä yhdysvaltalaisen muotimerkki Ellen Tracyn tuotteita.

– Hiteiksi ennustamme Ellen Tracyn tyylikkäitä bleisereitä ja kauniita mekkoja, joita yhdistellään monipuolisesti, kertoo Keskon osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg

Åbergin mukaan myös urheilullisemman valikoiman uskotaan olevan suosittu. 

– Athleisure-trendi on tullut pysyväksi osaksi suomalaista elämäntapaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla