Tämän parin minuutin treenin teet kätevästi vaikka työpisteellä.

2613131

Aloitusliike

Seiso tai istu selkä suorana. Katso, että ympärilläsi on tilaa nostaa kädet ylös turvallisesti. Sisäänhengityksellä tuo kädet sivukautta kohti kattoa, venytä käsiä kohti kattoa ja uloshengityksellä laske kädet sivukautta alas. Toista haluamasi määrä.

Kyynärpäät liikkelle

Tuo kädet ristiin takaraivolle, aktivoi kevyesti keskivartaloa ja laske rintalastaa kohti napaa. Sisäänhengityksellä avaa kyynärpäitä ja liu’uta lapoja alas ja yhteen, uloshengityksellä työnnä kyynärpäät yhteen vartalon etupuolella ilman, että selkä pyöristyy.

Iso ympyrä kyynärpäillä

Laske kämmenet olkapäille ja lähde piirtämään kyynärpäillä laajaa, isoa ympyrää. Pidä keskivartalossa hyvä tuki ja laske rintalastaa kohti napaa. Tee niin monta ympyrää kuin haluat ja vaihda sen jälkeen suuntaa. Liike lähtee lavoista, rintakehä pysyy paikallaan.

Olkapäiden venytys

Risti kädet selän takana, aktivoi keskivartaloa ja pidä rintakehä alhaalla. Sisäänhengityksellä työnnä käsiä kevyesti yhteen ja alas selän takana ja uloshengityksellä anna olkapäiden etuosien venyä. Tuo kädet oikealle kyljelle, purista kevyesti kyynärpäitä yhteen. Pysy muutaman hengityksen ajan ja palauta kädet keskelle. Toista sama vasemmalle puolelle ja palauta keskelle. Pyöritä oman hengityksen tahdissa olkapäitä ympäri molempiin suuntiin.

Etu Me Naisten lukijoille! Kokeile ilmaiseksi 2 viikkoa Yogaian treenitunteja koodilla MNYOGAIA Huom! Koodi toimii Yogaian verkkosivuilla fi.yogaia.com uusille asiakkaille. Koodi on voimassa 21.6.2016 saakka.