Virkistävä aamunavaus antaa ihanasti virtaa koko päiväksi ja saa hymyn kasvoille. Venyttele keho vetreäksi Erikan ohjeilla.

2592215

Selän ja kylkien rentoutus

Seiso lantionlevyisessä asennossa. Risti sormet ja venytä kämmeniä kohti taivasta ja tunne venytys koko kehossa. Taivuta uloshengityksellä keho oikealle puolelle ja anna kyljen ja kehon koko ulko-osan venyä. Toista sama uudelleen toiselle puolelle. Ota vielä syvä sisäänhengitys venyttäen koko keho pitkäksi kohti taivasta ja uloshengityksellä taivuta ylävartalo alas. Ikään kuin annat päälaen pudota kohti lattiaa ja koita samalla pitää koko ylävartalo mahdollisimman rentona. Voit ottaa kyynärpäistä kiinni ja heilutella ylävartaloa kevyesti puolelta toiselle. Jalat ovat lantion leveydellä ja voit koukistaa polvia, jotta selkää pääsee rentoutumaan paremmin.

Rintakehän avaus

Asetu lantion levyiseen asentoon ja tuo toinen polvi kohti rintaa ja purista käsillä polvea tiukasti rintaa vasten. Ota vastakkaisella kädellä ote polvesta ja anna toisen käden avautua vartalon sivulle, jotta saat rintakehään samalla hyvän avauksen, selkärankaan aktivointia. Samalla harjoitetaan kehon tasapainoa. Tee sama toiselle puolelle.

Taivutus kyykyssä 

Seiso jalat yhdessä, mene syvään kyykkyyn tuoliasentoon niin, että reisi- ja pakaralihakset aktivoituvat. Tuo kämmenet vastakkain sydämen eteen. Paino on hieman enemmän kantapäillä niin, että pystyt heiluttelemaan varpaita. Pidä selkä mahdollisimman suorana ja katse edessä. Tuo oikea kyynärpää vasemman polven yli, paina kämmeniä vastakkain ja anna päällimmäisen kyynärpään mennä kohti taivasta. Yritä avata rintakehää mahdollisimman paljon ja anna katseen mennä kohti taivasta. Taivuta ylävartalo alas jalkoja kohti, rentoudu hetki ja rullaa hitaasti ylös perusasentoon. Tee sama toiselle puolelle.

Lantion pyöritys 

Seiso lantionlevyisessä perusasennossa ja vie kädet lantiolle. Pyöritä lantiota ensin toiseen suuntaan monta kertaa ja sitten toiseen suuntaan. Koita tehdä mahdollisimman rauhallista ja suura liikettä. Koita pitää ylävartalo mahdollisimman paikallaan niin, että saat aktivoitua vatsa- ja selkälihakset mahdollisimman tehokkaasti. Liike tekee erityisen hyvää alaselälle ja vahvistaa myös vatsa- ja selkälihaksia.

Etu Me Naisten lukijoille! Kokeile ilmaiseksi 2 viikkoa Yogaian treenitunteja koodilla MNYOGAIA Huom! Koodi toimii Yogaian verkkosivuilla fi.yogaia.com uusille asiakkaille. Koodi on voimassa 21.6.2016 saakka.