Vanha kahvikoneeni laskee mukillisen 20 sekunnissa. Kauppiaan mukaan se ei kuitenkaan riitä.

Piipahdin äskettäin kahvikaupassa. Samalla kun myivät kahvia, kehottivat ostamaan uuden kahvikoneen vanhan tilalle. Päivitetynkin mallin ydintehtävä oli edelleen valmistaa annos kahvia, kupillinen tai mukillinen, valintani mukaan. Jos käyttäisin maitoa, se suhauttaisi mölön valkoisena vaahtona juomani päälle.

Uudessa kahvikoneessa oli kuitenkin myös Erityinen Ominaisuus. Se ilmoittaisi puhelimeeni, kun kahvi on valmis.

Mietin, mihin ihmeeseen tarvitsisin puhelinilmoitusta. Vanha kahvikoneeni laskee mukillisen 20 sekunnissa. Otin oikein kellolla aikaa. Siinä ajassa en ehdi keittimestä kovin kauas. Naapurihuoneeseen kyllä tai vikkelästi kipittämällä jopa alakertaan, mutta saman tien saisin jo harppoa portaat keittiöön hakemaan sumppiani. Ei kannattaisi pitkälle mennä, jäähtyisi vielä koko annos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

”Karkaileva mieli ehtii 20 sekunnissa kauas, jopa vuosikymmenien päähän.”

Myyjä kuitenkin kehui etevää ominaisuutta. Sitä kuulemma tarvitsee, jos on kiireinen tai tärkeä ihminen. Koska en tunnistanut tarvetta puhelinilmoitukselle kahvini valmistumisesta, ymmärsin selkeästi, etten ole kumpaakaan. En riittävän kiireinen enkä ainakaan tarpeeksi tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Keksin kuitenkin, ketä muistutus kahvin valmistumisesta palvelisi parhaiten: muistisairasta vanhusta. Karkaileva mieli ehtii 20 sekunnissa kauas, jopa vuosikymmenien päähän.

Te siellä kahvikaupassa, kokeilkaapas tätä markkinarakoa. Uusi asiakasprofiili sinne tärkeiden ja kiireisten joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla