Salaattia syödessäsi muista hymy! Kuva: Shutterstock
Salaattia syödessäsi muista hymy! Kuva: Shutterstock

Aloita nyt, perjantaina on hyvä mieli.

1. Perse penkistä!

Maanantai on juuri sopiva päivä lykätä oikeita hommia ja nyhertää työasennon kanssa. Saat kulumaan näppärästi koko päivän sijaistoimintoihin, kun koetat muuttaa työpisteesi trendikkääksi seisomatyöpisteeksi! Samalla lykkääntyy ennenaikainen kuolema, koska istuminen tappaa. Saatat tarvita jakkaroita tai puhelinluetteloita, mutta kyllä se tee-se-itse-meiningilläkin onnistuu. Tästä inspiraatiota.

2. Omena! Tai tomaatti.

Vai kuulutko niihin tyyppeihin, jotka jo syövät puoli kiloa päivässä? Jos et, lisää yksi kasvisannos päivääsi.  Ennenaikainen kuolema pysyy taas vähän kauempana, eikä ole edes vaikeaa.

3. Treenaa dementia pois

Mitä lihaksista, kun nykytutkimus lupaa, että kahdenkymmenen minuutin painonnostamisella paranee muisti. Ajatelkaa, miten mahtavaa olisi, jos pienellä lihaskuntotreenillä ei tarvitsisi kysyä joka kerta kaverilta, mikä sen sosiaali- ja terveysministerin nimi olikaan.

4. Mene nukkumaan aikaisemmin.

Sairauspoissaoloja on tutkitusti vähiten niillä naisilla, jotka nukkuvat 7,8 tuntia yössä ja niillä miehillä, jotka nukkuvat 7,6 tuntia yössä. Herätyskelloa säätäessäsi saat samalla kätevän laskuharjoituksen: jos pitää herätä seitsemältä ja on nukuttava 7,8 tuntia, moneltako kello pitää panna soimaan?

5. Ota kahvi.

Koska pitää olla yksi sellainenkin terveysvinkki, jonka pystyy toteuttamaan. Olit sitä paitsi muutenkin jo hapuilemassa moccamasterin katkaisinta.

Lue myös:

40-vuotias, hoida ainakin nämä terveysasiat

30-vuotias, hoida ainakin nämä terveysasiat

50-vuotias, hoida ainakin nämä terveysasiat