Fitnessguru Jutta Gustafsbergin viisi vinkkiä, joiden avulla onnistut kesäkilojen karistamisessa.

1. Tee päätös

Suunnittele elämäntapamuutoksen tai dieetin aloitus tarkasti. Pohdi, onko sinulla oikeasti motivaatiota muutokseen. Jos vastaat kyllä, laita aloituspäivä ylös kalenteriisi. Kun päätös on tehty kirjallisesti, siitä ei tule lipsuttua.

2. Aseta konkreettinen tavoite

Tavoite voi olla jokin tietty kilomäärä, kuntotason nostaminen tai esimerkiksi diabeteslääkkeistä pääseminen.

3. Harkitse personal traineria tai nettivalmennusta

Jos vähänkin epäilet omaa mielenlujuuttasi, hanki ulkopuolista apua. Ammattilaisen laatimia ohjeita on helppo seurata, ja auktoriteetti voi auttaa suunnitelmissa pysymisessä. Jos sinulla ei ole mahdollisuuksia palkata personal traineria, hyvä vaihtoehto voi löytyä nettivalmennuksesta. Muista, että pikadieetit eivät yleensä toimi.

4. Suunnittele liikunta-ajat kalenteriisi

Koko tulevan viikon liikunta-ajat kannattaa suunnitella kalenteriin kerralla. Kun liikuntahetket on aikataulutettu etukäteen, ne myös toteutuvat suuremmalla todennäköisyydellä. Älä jätä päätöstä liikkumaan lähtemisestä päivän fiiliksen varaan.

5. Juo kolme litraa vettä päivässä

Lisää veden juomista nyt heti. Vettä tulisi juoda kolme litraa päivässä. Mittaa vesi aamulla tai illalla valmiiksi ja hörpi sitä päivän mittaan. Näin juot varmasti riittävästi.

Lue myös:

Jutta Gustafsberg: Näin pääset eroon selluliitista

Tämä on täydellinen aamiainen – Jutta Gustafsebergin vinkki

Vielä viisi kiloa! Asiantuntijat neuvovat, kuinka onnistut painonpudotuksessa