Ranteet on venytelty, nyt hetkeksi ylös työtuolista. Kuva: Shutterstock
Ranteet on venytelty, nyt hetkeksi ylös työtuolista. Kuva: Shutterstock

Nämä dynaamiset venyttelyliikkeet on helppo tehdä vaikka työpaikan sermien suojissa. Yksi liike tunnissa riittää.


1. Pohjevenytys
Etsi rappunen ja asetu sille seisomaan. Nouse seisomaan varpaille ja laskeudu alas venyttäen samalla pohkeita.

2. Lonkankoukistajien vetreytys
Aseta jalka tuolille. Työnä lantio eteen ja vie kädet ylös. Pidä tukijalan kantapää kiinni lattiassa.

3. Rintalihasten venyttely
Laita kädet seinälle ja sukella käsien väliin niin, että vartalosi muodostaa 90 asteen kulman. Älä päästä selkää notkolle.

4. Kiertoliike
Astu jalalla taakse ristiin ja kierrä käsillä samaan suuntaan. Ota katse mukaan. Toista toiselle puolelle.

Toista liikkeet 8–10 kertaa.

Lue lisää:

Herätä kroppa lempeästi –4 venyttelyohjetta aamuun

Venyttely on helppoa huoltoa

3 + 1 vinkkiä: Näin lepäät töissä