Katso liikkeet jutun lopussa olevalta videolta.
Katso liikkeet jutun lopussa olevalta videolta.

Jos rentoutuminen on iltaisin vaikeaa, joogaliikkeet ja hengitysharjoitukset voivat auttaa. Katso videolta kolme helppoa liikettä.

Tiesitkö, että jooga voi auttaa unettomuuteen? Rauhallinen jooga aktivoi parasympaattista hermostoa ja auttaa rauhoittumaan.

– Jo pienet pysähdyshetket auttavat. 10–15 minuutin päivittäisellä harjoittelulla voi saada aikaan isojakin muutoksia, sanoo joogaohjaaja ja Merijoogan perustaja Johanna Pawli.

Hän näyttää videolla kolme yksinkertaista liikettä, joita kuka tahansa voi kokeilla ennen nukkumaanmenoa. Tarvitset pehmeän alustan, pari peittoa, tyynyn ja muutaman paksun kirjan. Eikä haittaa, vaikket olisi koskaan joogannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kärsitkö unettomuudesta? Lue niksejä unettomuuden hoitoon Me Naisten numerosta 41/2015.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rento

Pelkät rauhalliset pitkät venytykset( mm. kyljet) auttavat nukahtamaan ja antavat paremman unen. Niiden ei tarvitse olla juuri videossa esitettyjä liikkeitä. Eteen taivutuksen jälkeinen vastaliike jäi puuttumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla