Aivot rennoksi -päivähaaste, osa 3/5

Kolmantena haastepäivänä opetellaan lisää mielenhallintaa, huomion ohjaamista ja tarkempaa havainnoimista.

Hakeudu paikkaan, jossa on erilaisia ääniä. Sulje silmäsi ja anna mielesi vaeltaa ympäröivässä äänimaailmassa. Keskity parinkymmenen minuutin ajan ääniin ja laske ne.

Ääniä kuunnellessa tulee aluksi samaan aikaan kaoottinen ja rauhallinen olo. Ikään kuin omat ajatukset hukkuisivat ympäröivään äänimaisemaan. Alan kuitenkin erottaa useiden eri näppäimistöjen äänet avotoimistosta. Yllätyn siitä, kuinka kova ääni ilmastoinnista lähteekään. Jollain tapaa turhauttaa, haluaisin pinnistää kuulokenttääni entistä laajemmalle. Erotan karkkipaperin rapinan, matolla liikkuvat toimistotuolin pyörät ja kaukana kolahtavan oven.

Yllätyn siitä, kuinka kova ääni ilmastoinnista lähteekään.

Aukaisen silmäni ja kuulen äänet yhä melko selkeästi. Harjoituksen jälkeen muut aistini tuntuvat todentotta terävämmiltä. Tekisi mieli kokeilla tätä vaikkapa puistossa, jossa kuulisin sekaisin luonnon ja ihmisten ääniä.

Julkaisemme viiden päivän treenin, yhden harjoituksen joka päivä. Edellisten päivien treenit löydät täältä. Tee harjoituksia joka päivä 20 minuuttia.

Tilaa Me Naisten uutiskirje, voit tilata sen kautta lehden maksuttoman näytenumeron kotiisi.