Sport
Saat liikunnasta parhaat tehot irti, kun treenaat säännöllisesti myös liikkuvuutta. Kuvat: Piia Arnould
Saat liikunnasta parhaat tehot irti, kun treenaat säännöllisesti myös liikkuvuutta. Kuvat: Piia Arnould

Liikkuvuusharjoitukset auttavat myös palautumaan paremmin.

Kaipaatko kroppaasi lisää liikkuvuutta? Tee nämä simppelit liikkuvuusharjoitukset vaikka joka päivä.

Lue myös! Miksi liikkuvuutta pitää treenata? Fysioterapeutti kertoo

  1. Syväkyykky
    Käy niin syvään kyykky-asentoon kuin pääset. Syväkyykyssä voit siirtää painoa hieman jalalta toiselle. Pysy asennossa niin kauan kuin se tuntuu hyvältä.
    Syväkyykky venyttää lonkan ja alaselän aluetta ja lisää nivelten liikkuvuutta.
    Syväkyykky venyttää lonkan ja alaselän aluetta ja lisää nivelten liikkuvuutta.

     

  2. Reiden ulkosyrjä + kylki
    Vie oikea jalka vasemman jalan taakse ristiin ja nosta oikea käsi kohti kattoa. Käännä katse kohti oikeaa kättä ja paina oikea jalkasyrjä lattiaan. Pidä venytys pari sekuntia ja vaihda puolta vuorotellen minuutin ajan.
    Tämä liike venyttää kylkeä ja reiden ulkosyrjää.
    Tämä liike venyttää kylkeä ja reiden ulkosyrjää.

     

  3. Rintarangan kierto
    Vie polvet päällekkäin koukkuun kylkiasennossa. Käännä rintaranka auki vasemmalle ja hengitä sisään. Hengitä ulos ja suorista kädet, jolloin venytys tuntuu myös rintalihaksessa.
    Liike lisää rintarangan liikkuvuutta.
    Liike lisää rintarangan liikkuvuutta.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ohjelman laati fysioterapeutti ja personal trainer Katri Djerf.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla