Mitä? Taas tyhjä! Kuva: Shutterstock
Mitä? Taas tyhjä! Kuva: Shutterstock

Entä jos tekisitkin asioita, joista saat lisää virtaa?

Väsyttää ja elämä tuntuu merkityksettömältä. Aina tätä samaa. Puuduttavaan oloon on kuitenkin olemassa ratkaisu: ota ohjat omiin käsiisi. Moni tuhlaa energiaansa asioihin, joista ei saa iloa.

Inc.-sivusto listasi negatiivisia tapoja, joihin monet sortuvat – ja tulevat samalla kuluttaneeksi energiaansa turhaan. Allekirjoitatko?

1. Kuljet mukana sen sijaan, että tekisit itse

Jos tuntuu, että kellut vain virran mukana, on aika alkaa räpiköidä itse. Se on tärkeää etenkin henkisen hyvinvoinnin kannalta, koska itse tekeminen saa olon tuntumaan elävämmältä. Siltä, että asioihin voi myös vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2. Keskityt negatiiviseen

Jatkuva valittaminen saa aikaan tukalan olon niin itselle kuin muillekin. Joskus todella kannattaa keskittyä myös hyviin puoliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3. Sinun on pakko olla aina oikeassa

Onko se todella niin tärkeää, että kannattaa käyttää energiaa loputtomaan inttämiseen?

4. Et pidä koskaan hauskaa

Jatkuva ryppyotsainen työnteko tappaa luovuuden. Akkuja pitää myös ladata hauskanpidolla, jotta voi saada uutta aikaan.

5. Vietät aikaa vain yhdenlaisten tyyppien kanssa

Ihminen kaipaa vaihtelua! Samanhenkinen seura on toki ihanaa, mutta joskus on virkistävää myös saada uutta ajateltavaa – mikäpä parempi keino, kuin uudet, vähän erilaiset ihmiset.

Lue myös: Veera, 18, muutti vanhustentaloon: ”Toivon, etten ole vanhana yksin”

6. Et tee tarpeeksi töitä asiasi eteen

Jotkut asiat pitää ansaita. Kun jonkin asian eteen on antanut paljon itsestään, siitä on myös helpompaa tuntea iloa ja kiitollisuutta. Se virkistää!

7. Sorrut multitaskaukseen

...ja epäonnistut siinä. Paras fiilis syntyy siitä, kun kalenterissa on juuri sopivasti tekemistä, mutta taakan alle ei huku.

Paras fiilis syntyy siitä, kun kalenterissa on juuri sopivasti tekemistä, mutta taakan alle ei huku.

8. Et huolehdi perusasioista

Uni, liikunta ja ruokavalio. Siinä kolme asiaa, joilla on merkittävä vaikutus hyvinvointiin. Niille kannattaa varata aikaa ja niiden eteen kannattaa nähdä aikaa.

9. Et harjoita kiitollisuutta

Saavutuksia tärkeämpää on kiinnittää huomiota ympärillä tapahtuviin asioihin ja arvostaa niitä. Ole läsnä elämässäsi.

10. Et tee asioita, joita rakastat

Jos käyttää kallisarvoisen aikansa kokonaan turhanpäiväiseltä tuntuviin askareisiin, ei ole ihme jos uuvahtaa. Mieti, mistä pidät kaikista eniten ja pyri tekemään enemmän juuri sitä.

Tilaa Me Naisten uutiskirje, saat parhaat juttumme sähköpostiisi joka arkipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla