Sport
Personal trainer Hanna Antti-Poika näyttää tehokkaan coreliikkeen vyötärön metsästäjälle.
Personal trainer Hanna Antti-Poika näyttää tehokkaan coreliikkeen vyötärön metsästäjälle.

Hyvä uutinen on, että ihon alla näkyvään ja sisäelinten ympärillä lymyävään rasvaan tepsii sama, yksinkertainen resepti. Kokosimme vyötärönmetsästäjän muistilistan.

Timmi keskivartalo on tehty monipuolisesta liikunnasta ja maltillisista miinuskaloreista. Toisin sanoen jokanien voi kuroa vatsanseutua kapeammaksi oikeanlaisella treenillä ja syömisellä. 

Ylimääräistä vatsarasvaa kannattaa taklata, oli ruumiinrakenne mikä tahansa. Erityisesti sisäelinten alle kasautuva rasva tekee terveydelle hallaa. Hyvä uutinen on, että ihon alla näkyvään ja sisäelinten ympärillä lymyävään rasvaan tepsii sama, yksinkertainen resepti – kunhan väistää muutamat tavalliset virheet. Kokosimme vyötärönmetsästäjän muistilistan.

1. Kokoa treenipalapeli 

Kaikki liikunta vilkastaa aineenvaihduntaa ja auttaa vyötärönmetsästäjää. Parhaat tulokset saat, kun yhdistät lihaskuntotreeniä ja aerobista. Pitkäkestoiset, matalatehoiset treenit tehostavat rasva-aineenvaihduntaa, mutta hyötyliikuntakin on kotiinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2 Tee pohjatyö keittiössä

Syö säännöllisesti ja värikkäästi: hitaita hiilareita, proteiinia ja pehmeitä rasvoja. Tutkimusten mukaan mikään yksittäinen ruokavalio ei ole ylivoimainen vyötärön kaventaja. Tärkeintä on, että löydät sellaisen tavan syödä, jota pystyt noudattamaan rennosti ja saat energiaa treenata. Niukistelu kostautuu nopeasti väsymyksenä ja pahimmillaan säästöliekkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3. Palaudu paremmin

Moni hoitaa kyllä kohdat 1 ja 2 kuntoon, mutta kompastuu yhteen virheeseen, eli luistaa palautumisesta. Pitkäaikainen stressi nostaa stressihormoni kortisolin tasoja, ja stressaantuneilla rasva kertyy helpommin juuri vyötärölle. Muista, että treenin pitää olla voimavara, joka tukee muuta elämää eikä kuluta loppuun.

Pyri myös nukkumaan vähintään 7–8 tuntia, sillä univaje altistaa mieliteoille eikä väsyneenä jaksa liikkuakaan.

Sport-lehden numerossa 9/19 vyötärönmetsästäjän tehokas sailtreeni, joka parantaa ryhtiä, polttaa rasvaa ja vahvistaa coren. Tilaajana voit lukea Sanoman aikakauslehtiä maksutta osoitteessa digilehdet.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla