Poimi superfoodit takapihalta, mieluiten syväkyykyssä. Samalla hoituu kehonpainotreeni.

Kun kävelet pihaojassa, tallot salaattilautasta. Villiyrttibuumi on tullut jäädäkseen, mutta miksi kuskata superfoodeja pallon toiselta puolelta? Suuntaa sen sijaan takapihalle. Esimerkiksi tuttu vuohenputki ja nokkonen ovat pullollaan C-vitamiinia, rautaa ja magnesiumia. Koivunmahla taas on pohjoisen oma kookosvesi, nesteyttävä janojuoma.

– Luonto on paljon lähempänä kuin moni ajattelee, ja mikä parasta, se on jokaiselle ilmainen, sanoo Helsinki Wildfoodsin luonnollisen liikunnan valmentaja Pauliina Toivanen.

Samalla hoituu saumattomasti kehonpainotreeni. Luontainen keräilyasento on syväkyykky, joka avaa täsmästi selkä- ja lonkkajumit. Kasvien kurottelu avaa yläkropan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

– Salilla saatat laskea tuskissasi sekunteja, luonnossa 10 minuuttia syväkyykyssä menee huomaamatta ja saat mindfulnessit päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

Sport-lehdestä 6/2017 löydät neljä ihanaa mansikkareseptiä. Tilaajana voit lukea Sanoman aikakauslehtiä maksutta osoitteessa digilehdet.fi 

Hortoilun ABC

  • Hyödynnä luovasti! Pilko vuohenputki salaattiin tai kuivaa mausteeksi. Lapsuudesta tuttu piharatamo taipuu sushirulliksi.
  • Souda villiyrttimatkalle saareen. Hiljaisinta ja puhtainta on alkukesästä, kun lomailijoita on vähemmän liikkeellä.
  • Aika kortilla? Koukkaa kotimatkalla lähimetsään ja kerää pussillinen salaattiaineksia. Saat hetkessä aterian, treenin ja rentoutusharjoituksen. Jo viisi minuuttia luonnonmaiseman katselua rentouttaa.

Lue lisää: Helsinki Wildfoods: Villiyrtit – Hyvinvointia kotikulmilta, WSOY 2017.

Sisältö jatkuu mainoksen alla