Sport
Sekä fitness että meditointi ovat opettaneet Jutta Gustafsbergille (nyk. Larm), että pysyviä tuloksia ei saavuteta pikana. Kuva: Piia Arnould
Sekä fitness että meditointi ovat opettaneet Jutta Gustafsbergille (nyk. Larm), että pysyviä tuloksia ei saavuteta pikana. Kuva: Piia Arnould

Jutta Gustafsberg, 46, tietää, mikä yhdistää elämänmuutoksessa onnistuneita.

Kukapa ei olisi joskus yrittänyt muuttaa elämäntapojaan. Mutta vain harvat onnistuvat tekemään muutoksesta pysyvän, tietää treeniguru Jutta Gustafsberg. Vuosien varrella hän on oppinut näkemään, mitä kestävä parannus vaatii. 

Jutta kertoo, että fitness on jättänyt hänen elämäänsä vain hyviä asioita, kuten mahdottoman määrän tahdonlujuutta.

– En aina tykkää käydä kuntosalilla, mutta pidän silti huolen siitä, että käyn salilla kolme kertaa kiireiselläkin viikolla. Minulle on tärkeää tuntea, että lihaksissani on voimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meditoinnin Jutta aloitti 35-vuotiaana, koska hän halusi oppia laittamaan kierrokset alas nopeasti ja pysäyttää arjen hektisyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

– Kuten kehonmuokkauksessa, mielenharjoittamisessakaan ei saa heti tuloksia. Ei voi olettaa, että kahden meditoinnin jälkeen mieli olisi tyyni. Töitä pitää tehdä koko ajan.

 

Jutta tietää, että nämä kaksi asiaa erottavat onnistujat hyvistä yrityksistä:

1. Riittävän selkeä päätös

”Onnistujat ovat todella miettineet päätöksensä ja ymmärtävät, mitä se oikeasti vaatii. Onnistuminen alkaa siitä, että jotain tapahtuu ihmisen pään sisällä.”

2. Tarkasti rajattu tavoite

”Onnistujilla on selkeä visio siitä, mitä he oikeasti haluavat. Tavoitteen pitää olla hyvin konkreettinen, realistinen ja mielellään mitattava, kuten vanha pikkumekko tai tietty kilomäärä. Jos kyseessä on iso tavoite, onnistujat pilkkovat matkan välitavoitteisiin.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla