Sport
Mieli rauhoittuu, kun keskityt tietoisesti hengitykseen ennen nukkumaanmenoa.
Mieli rauhoittuu, kun keskityt tietoisesti hengitykseen ennen nukkumaanmenoa.

Eikö uni tule? Kontrolloitu hengitys voi tutkitusti rauhoittaa elimistöä minuuteissa ja auttaa untenmaille.

Tuttua aika monelle. Väsyttäisi, mutta aivot käyvät ylikierroksilla eikä uni tule. Kokeile lääkäri Andrew Weilin kehittämää 4-7-8-tekniikkaa, josta voi olla apua. Kun oikein keskityt hengittämään, ei ole aikaa vatvoa päässä vellovia ajatuksia ja keho rentoutuu.

Näin se menee: 

  1. Laske neljään ja hengitä samalla keuhkot täyteen palleahengityksellä: Laita toinen käsi vatsan päälle ja kohdista hengitys vatsaan asti. Sisäänhengityksellä vatsa nousee, uloshengityksellä laskee.
  2. Pidätä hengitystä ja laske seitsemään.
  3. Supista huulia, puhalla ilma ulos ja laske samalla kahdeksaan.
  4. Jatka muutama minuutti tai kunnes alkaa unettaa.

Lue myös: 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla