Meghan Markle piti The Tig -nimistä lifestyle-blogia ennen kuin hänestä tuli herttuatar. Kuva: Reuters
Meghan Markle piti The Tig -nimistä lifestyle-blogia ennen kuin hänestä tuli herttuatar. Kuva: Reuters

Herttuatar Meghanilla oli aluksi epäilyksensä meditaation suhteen, mutta hän suosittelee entisessä blogissaan lyhyttä meditaatioharjoitusta kaikille.

Koska kuninkaalliset eivät arvatenkaan saa pitää lifestyle-blogeja, on blogikartalta kadonnut osoite, jossa lukemattomat ihmiset haluaisivat vierailla. Näyttelijä Meghan Marklen ylläpitämä The Tig -blogi jäi historiaan viimeistään siinä vaiheessa, kun näyttelijästä tuli Sussexin herttuatar Meghan.

Netistä tavataan kuitenkin sanoa, että sinne kerran laitettua ei saa koskaan kokonaan pois. Yleensä tämä on huono juttu, mutta The Tigin tapauksessa pohjattomista internet-arkistoista on myös paljon iloa. Meghanilla tuskin olisi mitään sitä vastaan, että hänen lämminhenkisiä ja kiinnostavia postauksiaan luettaisiin edelleen. Hänen nykyinen asemansa ei vain salli bloginpitoa. 

Viimeisin The Tigistä tehty löydös on Meghanin meditaatiopostaus, josta raportoi Bustle. Internet-sivuja tallentavan Wayback Machinen avulla esiin kaivettu Introduction to meditation -kirjoitus paljastaa, että Meghan tutustui meditaatioon vuoden 2014 alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuolloin hän tapasi Los Angelesin Santa Monica -biitsillä käyskennellessään ihmeellisen karismaattisen miehen nimeltä Light. Selvisi, että Light ohjasi työkseen Vedic Meditationia. Termille ei ole vakiintunutta suomenkielistä käännöstä, mutta kyse on meditaatiosta, joka pohjautuu ikivanhaan intialaiseen Veda-kulttuuriin, samoin kuin esimerkiksi ayrvedan opit. Suomeksi voisi siis ehkä puhua veda-meditaatiosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka meditaation hyvää tekevistä ja terveyttä edistävistä vaikutuksista oli varmasti kuultu Los Angelesissa jo vuoden 2014 alussa, Meghanilla oli epäilyksensä aiheesta. Hän uumoili, ettei meditoimiseen olisi aikaa, ja että se olisi tylsää. 

Meditaatio kuitenkin hurmasi hänet. 

– En pysty sanomaan tarkalleen miksi tai miten, mutta sen verran sanon, että olen onnellisempi. Ja meditaatiolla on sen kanssa paljon tekemistä, hän kirjoittaa tammikuussa 2015, meditoituaan säännöllisesti vuoden ajan. 

”Kehotan antamaan tälle mahdollisuuden.”

Postauksessa Meghan jakaa meditaatiokoutsinsa Lightin vinkit veda-meditaatioon. Kas näin se käy:

  1. Ota mukava istuma-asento.
  2. Katso kelloa. Harjoitus kestää kymmenen minuuttia, joten jos kello on 16.40, meditaatiohetkesi päättyy kello 16.50. Toista päättymisaika itsellesi muutaman kerran sen sijaan, että laittaisit herätyksen kymmenen minuutin päähän.
  3. Sulje silmäsi. Huomaa hengityksesi, mutta älä muuta sitä. Ajatuksesi karkaavat luultavasti hengityksestäsi, mutta se on luonnollista. Älä yritä estää ajatuksia karkaamasta.
  4. Anna ajatustesi vaellella. Aina, kun muistat olevasi meditoimassa, tuo ajatukset takaisin hengitykseen. Anna ajatusten mennä ja tulla huolestumatta niistä tai vastustamatta niitä. 
  5. Katso silloin tällöin kelloa. Kun kymmenen minuuttia on kulunut, avaa hitaasti silmäsi. 

– Kehotan antamaan tälle mahdollisuuden. Pahinta, mitä voi tapahtua, on, että annat itsellesi kymmenen minuuttia hiljaisuutta loputtoman meluisassa maailmassa, Meghan toteaa blogissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla