Hyvä terveys
Supertehokasta! Testaa, meneekö minuutti.
Supertehokasta! Testaa, meneekö minuutti.

Yksinkertainen liike antaa potkua koko keskivartaloon. Aloita tästä liikkeestä, jos haluat treenata corea myös lankuttamalla.

Sano heippa hetkeksi perinteisille vatsarutistuksille. Vartalopito on nerokas ja tehokas liike koko keskivartalolle – ja mikä parasta, huomaat kehityksen nopeasti.

Tee näin:

Käy selinmakuulle ja nosta kädet ja jalat suorana suoraan kattoa kohti. Paina alaselkää lattiaan, jolloin jalkaterät nousevat muutaman sentin korkeammalle, ja nosta ylävartalo irti alustasta. Pidä keskivartalo tiukkana ja lantio hallittuna ja vie käsiä ja/tai jalkoja kauemmas toisistaan. Toista rauhalliseen tahtiin 4 kertaa. Pidä välissä tauko.

Huom! Jos haluat kevennetyn version, tee vain liike 1. Pysy 30–60 sekunnin ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista! Pidä alaselkä liimattuna lattiaan koko harjoituksen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

 

 

Katso liike videolta: 

 

Asiantuntija ja malli Jukka Räsänen, urheilufysioterapeutti ja personal trainer, Fysiojukka.

Tämä on Hyvä terveys -lehden artikkeli, joka on julkaistu menaiset.fissä. Lisää Hyvän terveyden juttuja löydät osoitteesta menaiset.fi/hyväterveys.

Sattuuko lankku selkään?

Lankkuasennossa voi tuntua pistävää kipua alaselässä. Alaselkä painuu notkolle, kun keskivartalossa ei ole riittävästi voimaa ja hallintaa. Vartalopito on täsmäharjoitus lankkua varten. Älä yritä tehdä lankkua, ennen kuin jaksat pysytellä alkuasennossa 30–60 sekunnin ajan.

Vierailija

Jokin aika sitten jossain oli ettei just näin saa tehdä, nyt siis saa ja pitää?? Vai onko niin, että nämä ohjeet onkin tarkoitettu henkilöille joilla ei löysyysongelmaa olekaan eli hyvälihaksisille, hoikille ja muutoinkin treenatuille vartaloille. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla