Sport
Tähtiasento ja neljä muuta teholiikettä, joilla vahvistat coren syviä tukilihaksia. Oona Tolppanen näyttää mallia. Kuvat: Mikko Hannula
Tähtiasento ja neljä muuta teholiikettä, joilla vahvistat coren syviä tukilihaksia. Oona Tolppanen näyttää mallia. Kuvat: Mikko Hannula

Tarvitset vain 5 liikettä ja reilun vartin aikaa. Poltto taattu, sillä näissä liikkeissä et voi fuskata!

Näyttäväkään sixpack ei vielä kerro, missä kunnossa syvät vatsalihakset ovat. Juuri syvät lihakset tukevat ryhtiä ja pitävät selän kivuttomana. 

Personal trainer, liikunnanohjaaja Oona Tolppanen laati corelle viiden liikkeen säpäkän pikatreenin, jossa et voi fuskata. Kokonaisvaltaiset liikkeet parantavat kehonhallintaa ja opettavat aktivoimaan syvät vatsat. Muuta et tarvitse!

Tee liikkeet putkeen ilman taukoa. Pidä minuutin tauko jokaisen kierroksen jälkeen. Tee yhteensä 3 kierrosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. Yhden jalan linkkuveitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nosta selinmakuulla yhtä aikaa toinen jalka ja molemmat kädet suorana ylös. Kurkota käsillä kohti jalkaa. Laske alas ja toista toisella jalalla. Tee 12–16 toistoa.

Vahvistaa: Alavatsalihakset.

2. Corekierto

Kiinnitä kuminauha esim. ovenkahvaan. Asetu askelkyykkyyn niin, että vasen polvi pysyy maassa. Pidä selkä suorana ja hartiat alhaalla. Vedä kuminauha suorilla käsillä oikealta suoraan eteen. Tee kiertoliike vatsalihaksilla ulospuhalluksen aikana. Palauta kädet oikealle ja toista 10 x puoli.

Vahvistaa: Vinot vatsalihakset.

3. Jalkojen twistaus 

Pidä kädet vyötäröllä ja nojaudu selkä suorana hieman taaksepäin. Säilytä tasapaino pitämällä vatsa tiukkana. Siksakkaa jaloilla ja pidä vartalo paikallaan. Muista hengittää. Tee 16–20 toistoa.

Vahvistaa: Alavatsalihakset ja vinot vatsalihakset.

4. Tähtiasento

Pidä kyynärvarsi maassa olkapään alla ja nosta kylki suorana ylös. Suorista samalla päällimmäinen jalka ja käsi suorana kohti kattoa. Pidä keskivartalo tiukkana. Pidä 30 sekuntia per kylki.

Vahvistaa: Kylkilihakset, koko keskivartalo.

Tahdotko lisähaastetta tähtiasentoon? Suorista tukikäsi.

5. Kädet kohti nilkkoja

Selinmakuulla suorista jalat kohti kattoa. Nosta yläselkä irti matosta ja tuo samalla kädet sivukautta kohti nilkkoja/varpaita. Jalat pysyvät suorina koko liikkeen ajan. Laske selkä mattoon ja kädet alas sivukautta rauhallisesti jarruttaen. Tee 12–15 toistoa.

Vahvistaa: Ylä- ja alavatsalihakset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla