Tunti liikuntaa, ja kroppa kiittää: ehdit ainakin joogaan, uimaan tai pelaamaan pallopelejä.

Virkistävää joogaa

Keskipäivän lounasjoogatunti on hyvä vaihtoehto istumatyötä tekevälle. Esimerkiksi vinyasa flow -jooga on rauhallinen tunti, jonka aikana stressitaso laskee ja energiataso nousee. Rauhallisella tunnilla hiki ei virtaa valtoimenaan, ja töihin voi palata keho raikkaana ja mieli kirkkaana.

Revittele ryhmässä

Jos et saa itseäsi niskasta kiinni, kokeile joukkueliikuntaa. Uskaltaudu työporukan salibandy-joukkueeseen, ilmoittaudu juoksuryhmään tai kokoa kavereista pallopelitiimi. Tiimissä treenaaminen motivoi lähtemään sovittuun sporttitapaamiseen ja vetämään treenin kunnialla loppuun.

Pulikoimalla piukaksi

Vedessä sporttaaja kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa kuin kuivalla maalla. Testaa esimerkiksi vesijuoksua, jota harrastamalla voi kuluttaa tunnissa noin 800 kaloria. Sen sijaan puolessa tunnissa tavallinen kuntouimari ehtii uida esimerkiksi rintauintia nin 700–1000 metriä. Voit esimerkiksi lämmitellä vesijuoksemalla 15 minuuttia ja uimalla toiset 15 minuuttia. Aikaa jää saunomiseen ja vaatteiden vaihtoon.

Lue lisää:

Vain 15 minuuttia aikaa? Näin teet tehokkaan treenin

Vain puoli tuntia aikaa? Näin teet tehokkaan treenin

Treenaa uintiin lisää voimaa

Näin saat lisää tehoa vesijuoksuun

Tämä kotijooga onnistuu aloittelijaltakin