Tähän helppoon käsitreeniin tarvitset vain kaksi kahvakuulaa tai käsipainoa.

Katso videolta personal trainer Jessica Reimanin helpot treeniohjeet.

Tee kaikista liikkeistä ensin 15 toistoa. Uusi kierros 4–5 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pään ympäri pyöritys kahvakuulalla

1. Seiso pienessä haara-asennossa ja pidä kahvakuula rinnan päällä sarviotteella. Nosta kuulaa ylös ja pyöritä sitä molemmilla käsillä pään ympäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2. Palauta kahvakuulla rinnalle ja tee kierros toiseen suuntaan. Mitä laajempaa kierrosta teet, sitä tehokkaammin liike tuntuu niskassa ja hartioissa. Pieni pyörittely käy hyvin lämmittelystä.

Pystypunnerrus kahvakuulilla

1. Nosta kaksi kahvakuulaa rinnan päälle.

2. Nosta kuulat kohti kattoa ja laske hitaasti takaisin alas.

Hauiskääntö kahvakuulalla

1. Seiso pienessä haara-asennossa ja pidä sarviotteella kiinni kahvakuulasta.

2. Nosta kuula rinnan päälle ja laske hitaasti takaisin alas. Varmista, että käsivarret kyynärpäästä ylöspäin pysyvät vartalon sivuilla eivätkä liiku.

Ranskalainen punnerrus kahvakuulalla

1. Seiso pienessä haara-asennossa ja vie kahvakuula sarviotteella pään taakse.

2. Työnnä kädet suoriksi kohti kattoa ja laske hitaasti takaisin pään taakse. Pidä kyynärpäät tiukasti pään ympärillä niin, ettei ote leviä.

Tilaa Me Naisten uutiskirje, voit tilata sen kautta lehden maksuttoman näytenumeron kotiisi.

kahvakuulaurheilija

Hui, liike nimeltä 'pystypunnerrus kahvakuulilla' tehdään tässä videossa todella vaarallisesti!

Kun tehdään liikkeitä kahdella kahvakuulalla, niitä ei saa koskaan asettaa tuolla tavalla olkapäiden päälle tai päästää vartalon ulkopuolelle kuulien ollessa ala-asennossa. Videon mukaisessa liikesarjassa on iso riski loukata itsensä!! Kuulien tulee olla olkapäiden sekä ala- että sisäpuolella. Tällöin vartalolla pystyy hallitsemaan kuulien liikkeen. Kuulien ollessa ala-asennossa myös kyynärpäiden tulee olla vartalossa kiinni suoliluun yläpuolella, navan tasolla, ei koskaan siipimäisesti vartalosta irrallaan.

Muut tässä videossa esitellyt kahvakuulaliikkeet ovat hyviä. Kahvakuula on todella hyvä kuntoilumuoto mutta vaarallinen laji väärin tehtynä. Toivottavasti toimitus kysyisi kahvakuulakuntoiluvinkkejä jatkossa päteviltä henkilöiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla