Hyvä terveys
Aloita pito 30 sekunnista ja pian huomaat jaksavasi jo minuutin. Kuva: Mikko Hannula
Aloita pito 30 sekunnista ja pian huomaat jaksavasi jo minuutin. Kuva: Mikko Hannula

Polvien ojennus on raskas, mutta ah, niin tehokas liike vatsalihaksille. Huomaat, miten pysyt asennossa hieman pidempään joka kerralla.

Yksinkertainen liike on timanttisen tehokas ja huomaat kehittymisesi hämmästyttävän nopeasti. Muista pitää ylävartalo pystyssä koko harjoituksen ajan.

Polvien ojennus

Tee näin Istu lattialla, aseta kädet tueksi reiden takaosille ja nosta vartalo mahdollisimman pystyyn. Selkäranka saa tässä harjoitteessa pyöristyä, mutta vältä tarkoituksenmukaista pyöristämistä. Nosta molemmat jalkaterät irti. 

Pysy tässä asennossa 30–60 sekuntia. Tee yhteensä 4 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisää haastetta Pidä selkä hallittuna ja ojenna polvet mahdollisimman suoraksi. Toista rauhalliseen tahtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asiantuntijana ja mallina Jukka Räsänen, urheilufysioterapeutti.

Fysioterapeutti

Tämä liike on paljon vaikuttavampi mikäli et pidä jaloista kiinni. Myös hyvä liike on istua näin ja viedä vastakkainen kyynärpää polveen joita ojennetaan ja koukistetaan sen mukaisesti. Istuma-asento on siis staattinen ja samalla liikutellaan sekä käsiä että jalkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla