Hyvä terveys
Kuminauha on lyömätön väline, kun haluat treenata vartaloa monipuolisesti.
Kuminauha on lyömätön väline, kun haluat treenata vartaloa monipuolisesti.

Tarvitset vain kuminauhan ja ovenrivan, ja sitten vain soutelemaan. Tehokas, pieni liike voitelee makeasti hartioita – kaiken muun lisäksi.

Jos arki tuntuu raskaalta, ongelmaa aletaan usein ratkoa mielialan kautta: miten virkistyisin, innostuisin ja saisin elämään tai työhön mielekkyyttä? Tämä on tärkeää pohdintaa, mutta joskus kyse on yksinkertaisesti lihasvoiman puutteesta.

Vahvat lihakset pitävät yllä toimintakykyä ja suojaavat sairauksilta. Hyvä uutinen on se, että kaikki arkiaktiivisuus on hyväksi. Pyöräilyn, hiihdon ja uinnin kaltaiset isoja lihaksia rasittavat lajit lisäävät lihasvoimaa. Parhaiten voima lisääntyy saliharjoittelulla ja tehokkaalla kotijumpalla. Tähän kuminauha on lyömätön väline.

Soutuliike vahvistaa monipuolisesti yläselkää, hartioita, käsivarsia ja keskivartaloa. Helppo liike, jonka jokaisen kannattaa ottaa osaksi arkeaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Soutu

Tee näin Sido kuminauha ovenkahvaan. Seiso lantion levyisessä haara-asennossa selkä ja niska pitkinä. Uloshengityksellä litistä vatsaa, vedä kyynärpäät läheltä vartaloa koukkuun. Vetoliikkeen lopussa aktivoi lavat eli purista lapaluita kohti toisiaan. Sisäänhengityksellä palaa hallitusti alkuasentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista Pidä huomio lapojen välissä koko liikkeen ajan. Älä vedä käsiä liian taakse – tällöin olkapäät ylivenyttyvät eikä liike aktivoi lapatukea.

Toista 10 x

Asiantuntija Johanna Eskola-Oliva,  työfysioterapeutti ja personal trainer.

Sisältö jatkuu mainoksen alla