Me Naiset
|
Tiina Leinonen
Mallia kuperkeikkoihin näyttää fitnessmenestyjä Johanna Lind. Kuva: Panu Pälviä
Mallia kuperkeikkoihin näyttää fitnessmenestyjä Johanna Lind. Kuva: Panu Pälviä

Kuperkeikat olivat ennen lasten leikkiä. Nyt se on taito, jonka aikuisetkin saavat makeilla – mutta pystytkö siihen?

Kuperkeikojen heittely on jälleen haluttu taito. Toiminnallisten lajien suosion takia kehonhallintaa vaativa kieppi kiehtoo myös aikuisia. Kuperkeikka tuo ketteryyttä esimerkiksi sirkus- ja dance hall -treeneihin.
Kuperkeikkailu kannattaa. Saat hyvää treeniä keskivartalolle ja lihaksesi oppivat toimimaan yhteen.

Jos kuperkeikan tekeminen hirvittää, aloita sivukuperkeikasta. Se tehdään sivulle, olkpään yli kierähtäen.

Katso video: sivukuperkeikka

Kun hallitset peruskeikat, haasta itsesi päälläseisontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katso video: kuperkeikka päälläseisonnasta

Kaikkein hurjimmassa, käsilläseisonnasta lähtevässä kuperkeikassa, kysytään myös vahvaa yläselkää. Jos lapatuki ei pidä, lihaksia on vahvistettava pystypunnerruksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katso video: kuperkeikka käsilläseisonnasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla